Show simple item record

Strategic marketing and communication concept for educational institutions
dc.contributor.advisorKursch, Martin
dc.creatorJančarová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-29T00:50:38Z
dc.date.available2024-11-29T00:50:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192830
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vzdělávacích institucí - českých vysokých škol a univerzit. Cílem práce je na základě kvantitativního výzkumu v dané cílové skupině (studenti a uchazeči o studium na českých vysokých školách) navrhnout strategickou komunikační a marketingovou koncepci zahrnující moderní komunikační nástroje a metody, která bude využitelná pro vzdělávací instituce v rámci řízení komunikace a marketingové strategie. Práce pojednává o klíčových pojmech marketingové komunikace, specifikách marketingu ve vzdělávání, komunikačních nástrojích a trendech v marketingové komunikaci. Realizovaný výzkum zjišťuje, jak zástupci definované cílové skupiny přistupují ke komunikaci, kterou realizují vysoké školy - vnímání reklamy a marketingových aktivit, využívání informačních zdrojů, postoj nebo vztah k vysokým školám. Nejrelevantnějšími médii pro danou cílovou skupinu jsou sociální sítě, webové stránky a venkovní reklama. Hlavní zdrojem informací jsou právě oficiální webové stránky vysokých škol. Pozitivně působící sdělení obsahuje důležité informace, je přehledné a kvalitně graficky zpracované. Negativně působí, pokud se vysoké školy prezentují povýšeně, případně pokud je sdělení nekvalitně graficky zpracované. Vysoké školy by také měly mít vlastní profil na sociálních sítích a...cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis focuses on marketing communication of educational institutions - czech universities. Based on a quantitative research in a given target group (students and applicants for university studies in The Czech Republic), the aim of the thesis is to design a strategic communication and marketing concept including modern communication tools and methods which will be usable for educational institutions for communication and marketing strategy management. The thesis deals with key terms of marketing commucination, the specifics of marketing in education, communication tools and trends in marketing communication. The conducted research looks into how the representatives of the defined target group approach the communication implemented by universities - the perception of advertising and marketing activities, the use of information sources, the attitude or relationship towards universities. The most relevant media for the given target group are social networks, websites and outdoor advertising. The official websites of universities are the main source of information. A message with a positive effect contains important information, is clear and has high-quality graphics. It has a negative effect if universities present themselves in a condescending way, or if the message has low-quality...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjecteducational institutionen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectcommunication concepten_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectvzdělávací institucecs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikační koncepcecs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectznačkacs_CZ
dc.titleStrategická marketingová a komunikační koncepce pro vzdělávací institucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254015
dc.title.translatedStrategic marketing and communication concept for educational institutionsen_US
dc.contributor.refereeKolek, Jindřich
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vzdělávacích institucí - českých vysokých škol a univerzit. Cílem práce je na základě kvantitativního výzkumu v dané cílové skupině (studenti a uchazeči o studium na českých vysokých školách) navrhnout strategickou komunikační a marketingovou koncepci zahrnující moderní komunikační nástroje a metody, která bude využitelná pro vzdělávací instituce v rámci řízení komunikace a marketingové strategie. Práce pojednává o klíčových pojmech marketingové komunikace, specifikách marketingu ve vzdělávání, komunikačních nástrojích a trendech v marketingové komunikaci. Realizovaný výzkum zjišťuje, jak zástupci definované cílové skupiny přistupují ke komunikaci, kterou realizují vysoké školy - vnímání reklamy a marketingových aktivit, využívání informačních zdrojů, postoj nebo vztah k vysokým školám. Nejrelevantnějšími médii pro danou cílovou skupinu jsou sociální sítě, webové stránky a venkovní reklama. Hlavní zdrojem informací jsou právě oficiální webové stránky vysokých škol. Pozitivně působící sdělení obsahuje důležité informace, je přehledné a kvalitně graficky zpracované. Negativně působí, pokud se vysoké školy prezentují povýšeně, případně pokud je sdělení nekvalitně graficky zpracované. Vysoké školy by také měly mít vlastní profil na sociálních sítích a...cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis focuses on marketing communication of educational institutions - czech universities. Based on a quantitative research in a given target group (students and applicants for university studies in The Czech Republic), the aim of the thesis is to design a strategic communication and marketing concept including modern communication tools and methods which will be usable for educational institutions for communication and marketing strategy management. The thesis deals with key terms of marketing commucination, the specifics of marketing in education, communication tools and trends in marketing communication. The conducted research looks into how the representatives of the defined target group approach the communication implemented by universities - the perception of advertising and marketing activities, the use of information sources, the attitude or relationship towards universities. The most relevant media for the given target group are social networks, websites and outdoor advertising. The official websites of universities are the main source of information. A message with a positive effect contains important information, is clear and has high-quality graphics. It has a negative effect if universities present themselves in a condescending way, or if the message has low-quality...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV