Show simple item record

Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorRoudnická, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T08:34:52Z
dc.date.available2024-11-29T08:34:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192713
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Skládá se ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry Monopoly. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jak hra ovlivní osvojení matematických poznatků žáky. Z vybraného učiva byli žáci otestováni dvakrát - před a po hře. Ve výzkumu je také uvedeno, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktická hra, matematika, Monopoly.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of the use of didactic games in mathematics lessons at the second stage of primary schools. It's consists of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, mathematical games. In more detail, it focuses on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to research, which finds out how the game affects the acquisition of mathematical knowledge by pupils. Pupils were tested twice from the selected curriculum - before and after the game. The research also state the attitude of teachers of mathematics of the second level of primary schools to the use didactic games in teaching. KEYWORDS: Didactic game, mathematics, Monopoly Game.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDidactic gameen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectMonopoly Gameen_US
dc.subjectDidaktická hracs_CZ
dc.subjectmatematikycs_CZ
dc.subjectMonopolycs_CZ
dc.titleVyužití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271635
dc.title.translatedUse of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary levelen_US
dc.contributor.refereeKaslová, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Skládá se ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry Monopoly. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jak hra ovlivní osvojení matematických poznatků žáky. Z vybraného učiva byli žáci otestováni dvakrát - před a po hře. Ve výzkumu je také uvedeno, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktická hra, matematika, Monopoly.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of the use of didactic games in mathematics lessons at the second stage of primary schools. It's consists of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, mathematical games. In more detail, it focuses on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to research, which finds out how the game affects the acquisition of mathematical knowledge by pupils. Pupils were tested twice from the selected curriculum - before and after the game. The research also state the attitude of teachers of mathematics of the second level of primary schools to the use didactic games in teaching. KEYWORDS: Didactic game, mathematics, Monopoly Game.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV