dc.contributor.advisor | Novotná, Jarmila | |
dc.creator | Roudnická, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T08:34:52Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T08:34:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192713 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Skládá se ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry Monopoly. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jak hra ovlivní osvojení matematických poznatků žáky. Z vybraného učiva byli žáci otestováni dvakrát - před a po hře. Ve výzkumu je také uvedeno, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktická hra, matematika, Monopoly. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of the use of didactic games in mathematics lessons at the second stage of primary schools. It's consists of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, mathematical games. In more detail, it focuses on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to research, which finds out how the game affects the acquisition of mathematical knowledge by pupils. Pupils were tested twice from the selected curriculum - before and after the game. The research also state the attitude of teachers of mathematics of the second level of primary schools to the use didactic games in teaching. KEYWORDS: Didactic game, mathematics, Monopoly Game. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Didactic game | en_US |
dc.subject | mathematics | en_US |
dc.subject | Monopoly Game | en_US |
dc.subject | Didaktická hra | cs_CZ |
dc.subject | matematiky | cs_CZ |
dc.subject | Monopoly | cs_CZ |
dc.title | Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-02 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271635 | |
dc.title.translated | Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level | en_US |
dc.contributor.referee | Kaslová, Michaela | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Skládá se ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry Monopoly. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jak hra ovlivní osvojení matematických poznatků žáky. Z vybraného učiva byli žáci otestováni dvakrát - před a po hře. Ve výzkumu je také uvedeno, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktická hra, matematika, Monopoly. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the issue of the use of didactic games in mathematics lessons at the second stage of primary schools. It's consists of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, mathematical games. In more detail, it focuses on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to research, which finds out how the game affects the acquisition of mathematical knowledge by pupils. Pupils were tested twice from the selected curriculum - before and after the game. The research also state the attitude of teachers of mathematics of the second level of primary schools to the use didactic games in teaching. KEYWORDS: Didactic game, mathematics, Monopoly Game. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |