Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 17
Učitel, kolegialita a spolupráce
Teacher, collegiality and collaboration
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Koťa, Jaroslav
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 15. 06. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a ...
The thesis is focused on collaboration, cooperativeness, and mutual communication of teachers that represents one of the key pillars of the successful process of education. The cooperation of teachers is very important in ...
The thesis is focused on collaboration, cooperativeness, and mutual communication of teachers that represents one of the key pillars of the successful process of education. The cooperation of teachers is very important in ...
Občanská kompetence učitele a pojetí výuky
Teacher's Citizenship Competence and Conception of Teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kasíková, Hana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 28. 01. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce se zabývá občanskou kompetencí učitele a jejím vlivem na pojetí výuky. Ukazuje složky občanské kompetence a představuje ji v osobnosti učitele, ve školských a jiných dokumentech, ve výchově obecně, ve vyučování a v ...
The thesis follows up citizenship competence of a teacher and its influence on the conception of teaching. It shows components of the citizenship competence and presents it in the personality of the teacher, in educational ...
The thesis follows up citizenship competence of a teacher and its influence on the conception of teaching. It shows components of the citizenship competence and presents it in the personality of the teacher, in educational ...
Pojetí Etické výchovy v praxi českých učitelů
Apprehension of Ethics in the practice of Czech teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Lorenzová, Jitka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 23. 06. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: V úvodu diplomové práce Pojetí etické výchovy v praxi českých učitelů pracuji s pojmem kompetence jako s cílem vzdělávání v novém tisíciletí. Následně zasazuji etickou výchovu do evropského kontextu, soustředím se na to, ...
Titled ''Apprehension of Ethics in the practice of Czech teachers'', my Master's Thesis opens with elaborating on the term ''competention'' as the objective of education in the 21st century. Putting the ethic education in ...
Titled ''Apprehension of Ethics in the practice of Czech teachers'', my Master's Thesis opens with elaborating on the term ''competention'' as the objective of education in the 21st century. Putting the ethic education in ...
Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Teachers and their possibilities of building pupils' self-realization
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krykorková, Hana
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 21. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho ...
This thesis entitled "Teachers and their possibilities of building pupils' self- realization" is both, theoretical and empirical. Its objective is to map the problems of pupils' self-realization in school environment. It ...
This thesis entitled "Teachers and their possibilities of building pupils' self- realization" is both, theoretical and empirical. Its objective is to map the problems of pupils' self-realization in school environment. It ...
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Teacher as significant adult in the life of a student
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komárková, Tereza
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 01. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky): Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. V teoretické části předkládá čtenáři základní témata týkající se dvou nejvýznamnějších subjektů edukace, učitele a ...
(in English): This thesis deals with the current status of the teacher in the student's life in today's society. The theoretical part presents to the reader the basic issues concerning the two major subjects of education, ...
(in English): This thesis deals with the current status of the teacher in the student's life in today's society. The theoretical part presents to the reader the basic issues concerning the two major subjects of education, ...
Učitel jako reflektující praktik
Teacher as reflective practitioner
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kasíková, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 06. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce Učitel jako reflektující praktik je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je charakteristika základních pojmů souvisejících s reflexí, zabývá se problematikou vzdělávání budoucích ...
Diploma thesis Teacher as a reflective practitioner is divided into theoretical and practical parts. The aim of theoretical part is characteristics of basic concepts related to reflection, dealing with issues of teacher ...
Diploma thesis Teacher as a reflective practitioner is divided into theoretical and practical parts. The aim of theoretical part is characteristics of basic concepts related to reflection, dealing with issues of teacher ...
Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Teacher cooperation as the basis of the educational process
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kasíková, Hana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 01. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně ...
The thesis is divided in two parts. The first theoretical part defines the term cooperation and deals with the question of cooperation and individualism in school environment. It also reflects the documents where cooperation ...
The thesis is divided in two parts. The first theoretical part defines the term cooperation and deals with the question of cooperation and individualism in school environment. It also reflects the documents where cooperation ...
Podpora motivace žáka střední školy ke studiu
Support for student's motivation for learning at secondary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krykorková, Hana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 01. 02. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá motivací žáka střední školy ke studiu a možnostmi učitele ovlivnit tuto motivaci. V teoretické části jsou vymezena psychologická východiska a analizovány možnosti učitele podpořit motivaci žáka. ...
The dissertation is dealt with student's motivation for learning at secondary school and teacher's possibilities to influence this motivation. In the desk study the author defines psychological resources and analyses ...
The dissertation is dealt with student's motivation for learning at secondary school and teacher's possibilities to influence this motivation. In the desk study the author defines psychological resources and analyses ...
Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření
Classrooms' psychosocial climate in the secondary schools of different focus
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Švandová, Martina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce "Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji vymezení základních pojmů spojených s tématikou třídního ...
Master's thesis "Classrooms' psychosocial chmate in the secondary schools of different focus" is divided into the theoretical part and the practical part. In the theoretical part the main focus is dedicated to an explanation ...
Master's thesis "Classrooms' psychosocial chmate in the secondary schools of different focus" is divided into the theoretical part and the practical part. In the theoretical part the main focus is dedicated to an explanation ...
Sociální kompetence učitele na základní škole
Social competencies of a teacher at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kasíková, Hana
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This diploma thesis deals with social competences of a teacher at primary school. The aim of the theoretical part of this thesis was to explore the area of the social competences in current professional literature and ...
Tato diplomová práce pojednává o sociálních kompetencích učitele na základní škole. Cílem teoretické části této diplomové práce bylo prozkoumání oblasti sociálních kompetencí učitele v současné odborné literatuře a v ...
Tato diplomová práce pojednává o sociálních kompetencích učitele na základní škole. Cílem teoretické části této diplomové práce bylo prozkoumání oblasti sociálních kompetencí učitele v současné odborné literatuře a v ...