Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Problém identity v románu Pavla Brycze Patriarchátu dávno zašlá sláva
The problem of identity in the novel The Long Lost Glory of the Patriarchy by Pavel Brycz
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vojvodík, Josef
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 31. 01. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá problémem identity v románu současného českého spisovatele Pavla Brycze Patriarchátu dávno zašla sláva. Vychází z koncepce identity jako procesu porozumění člověkem sebe sama, smyslu svého ...
This diploma thesis deals with the problem of identity in the novel by contemporary Czech writer Pavel Brycz The Long Lost Glory of the Patriarchy. It emerges from the concept of identity as a process of understanding ...
This diploma thesis deals with the problem of identity in the novel by contemporary Czech writer Pavel Brycz The Long Lost Glory of the Patriarchy. It emerges from the concept of identity as a process of understanding ...
Kognitivní předpoklady interferenčních jevů v rovině gramatiky v situaci rusko-českého individuálního bilingvismu
Cognitive assumptions of interferential phenomena on the grammatical level in the case of Russian-Czech individual bilingualism
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gladkova, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 04. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce ukazuje přístupy kognitivní gramatiky k popisu a analýze fungování kategorie pádu, zejména v češtině a ruštině. Pozornost je při tom omezená na kognitivní gramatiku v podání amerického lingvisty R. Langackera. ...
The thesis shows the approaches of cognitive grammar to the description and analysis of case category's functioning in Czech and Russian languages. Attention is limited to the cognitive grammar as it interpreted by ...
The thesis shows the approaches of cognitive grammar to the description and analysis of case category's functioning in Czech and Russian languages. Attention is limited to the cognitive grammar as it interpreted by ...