Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 47
Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
Melodramatic Imagination and the Theatre of Cruelty: In a Year with Thirteen Moons
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi melodramatem a "divadlem krutosti" Antonina Artauda. Vychází především z koncepce "melodramatické imaginace", jejímž autorem je literární teoretik Peter Brooks: podle jeho ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
The first gore scenes in the American mainstream cinema
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 27. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
Hra změn, diferencí, nenávazností a trhlin. Vidění filmového znaku Seijuna Suzukiho prostřednictvím filosofie Jacquese Derridy
Play of shifts, diffractions, discontinuities and ruptures. Seijun Suzuki's film sign seen from philosophical perspective of Jacquese Derrida.
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 04. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor thesis deals with the relationship of the thoughts of the French post-structuralist philosopher Jacques Derrida and the film theory, or film media, respectively. Assumption of the thesis is folowing: The film ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Afekt, výraz, performance: Transformace melodramatického excesu v díle Wernera Schroetera
Affect, Expression, Performance: Transformation of Melodramatic Excess in the Work of Werner Schroeter
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vojvodík, Josef
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 04. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This diploma thesis deals with various possible ways in which the formalized expression of emotions that is characteristic of the melodramatic mode can be reinterpreted in the context of experimental cinema, with the work ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...
Stream.cz a jeho originální seriálová tvorba
Stream.cz and Its Original Series Works
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Szczepanik, Petr
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 04. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: In general, the rise of the internet has brought many changes of production and distribution into the audio-visual industry. These changes triggered the development of specific internet portals that offer video content. ...
Nástup internetu v obecném slova smyslu vnesl do audiovizuálního průmyslu řadu změn v oblasti produkce i distribuce. Tyto změny daly podnět k vývoji specifických internetových portálů nabízejících videoobsah. Tato práce ...
Nástup internetu v obecném slova smyslu vnesl do audiovizuálního průmyslu řadu změn v oblasti produkce i distribuce. Tyto změny daly podnět k vývoji specifických internetových portálů nabízejících videoobsah. Tato práce ...
Videomapping jako film. Filmové postupy v tvorbě skupiny Macula
Projection mapping as a film. Film techniques used in works of the Macula group
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Videomapping se na našem území začal v širší míře objevovat až v posledních deseti letech. Jedná se o vizuální proces, kdy je na povrch reálných objektů promítaná projekce pohyblivé- ho obrazu, která s tímto povrchem ...
Projection mapping is a visual process where a moving picture is projected onto the surface of real objects in a creative manner. This phenomenon started to appear widely in galleries and music clubs just about ten years ...
Projection mapping is a visual process where a moving picture is projected onto the surface of real objects in a creative manner. This phenomenon started to appear widely in galleries and music clubs just about ten years ...
MFDF Jihlava: síťová stavba jako základ utváření festivalové identity
Jihlava IDFF: festival identity as based on the network construction
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 25. 05. 2010
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se zabývá Mezinárodním fest ivalem dokumentárních filmů Jihlava z hlediska teorie sít í aktérů. Pokouší se pochopit , jakými způsoby fi lmový festival utváří svou identitu jedinečné, v kulturním prostoru ...
This thesis analyses the International Documentary Film Fest ival Jihlava from the point of view of the actor-network theory. Its focus is to understand various ways the festival (as unique and indispensable event in the ...
This thesis analyses the International Documentary Film Fest ival Jihlava from the point of view of the actor-network theory. Its focus is to understand various ways the festival (as unique and indispensable event in the ...
Kalamita: neoformalistická a naratologická analýza
The Calamity: Neoformalist Analysis and Narratological Analysis
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 10. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Ve své bakalářské práci analyzuji film KALAMITA (Věra Chytilová, 1981). Cílem rozboru je odhalit, jakými prostředky Chytilová narušuje normy klasického vyprávění a stylu a pomocí jakých technik kriticky reflektuje pokleslou ...
In my thesis I analyze narrative structure and style of THE CALAMITY (KALAMITA, Věra Chytilová, 1981). The aim of my analysis is to discover what kind of techniques Chytilova uses to violate norms of classical narration ...
In my thesis I analyze narrative structure and style of THE CALAMITY (KALAMITA, Věra Chytilová, 1981). The aim of my analysis is to discover what kind of techniques Chytilova uses to violate norms of classical narration ...
Obraz umělce v českých hraných filmech poúnorových let
The Image of the Artist in Czech Feature Films after 1948
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 11. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Když došlo roku 1948 v Československu ke komunistickému převratu, získala absolutní moc také komunistická kulturní politika. Provedla v kultuře zásahy organizační, regulativní i esteticko-normativní. Tyto změny znamenaly ...
After the Czechoslovak coup d'état of 1948, the cultural politics of the Communist Party became the only power that should organize, regulate and evaluate cultural affairs. This brouht radical changes of the status of ...
After the Czechoslovak coup d'état of 1948, the cultural politics of the Communist Party became the only power that should organize, regulate and evaluate cultural affairs. This brouht radical changes of the status of ...
Poválečná "očista" v české kinematografii 1945 - 1946
Postwar purge of czech cinematography in 1945-1946.
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 10. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce pojednává o procesu očisty ve filmovém oboru po druhé světové válce, kterou v letech 1945-1946 prováděla disciplinární rada Svazu českých filmových pracovníků. Ještě před ustavením retribučních dekretů vznikly v rámci ...
This thesis concerns the process of Postwar purge, a purge which was being carried out by the Disciplinary Board of the Union of Czech film workers, in film industry after the Second World War. Even before establishing the ...
This thesis concerns the process of Postwar purge, a purge which was being carried out by the Disciplinary Board of the Union of Czech film workers, in film industry after the Second World War. Even before establishing the ...