Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Nové technologie a filmová hudba na přelomu 20. a 21. století
New technologies and film music at the turn of the 21st century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Pavel
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 25. 05. 2009
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které ...
This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic ...
This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic ...
Estetika ošklivosti v současné maďarské kinematografii
The aesthetics of ugliness in contemporary Hungarian cinema
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Duta, Mircea Dan
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 25. 05. 2009
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Ve své diplomové práci se zabývám estetikou ošklivosti v současné maďarské kinematografii, tj. ve filmech natočených po roce 2003. Nejprve se obecně věnuji ošklivosti v umění a její teoretické reflexi, poté estetice ...
In my thesis I am dealing with the aesthetics of the ugliness in contemporary Hungarian cinema, i.e. in films made after 2003. First of all I will devote myself to loathing in the art in general and to its theoretical ...
In my thesis I am dealing with the aesthetics of the ugliness in contemporary Hungarian cinema, i.e. in films made after 2003. First of all I will devote myself to loathing in the art in general and to its theoretical ...
Nástup normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968-1973)
The onset of "normalization" in Barrandov Film Studios (1968-1973)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Přádná, Stanislava
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 09. 2009
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Následující práce je záznamem toho, jak do někdejšího centra československého filmového průmyslu, Filmového studia Barrandov, vstoupilo období takzvané normalizace. Zaznamenává změny, které zde v letech 1968 až 1973 proběhly ...
The following thesis chronicles the onset of "normalization" into the centre of Czechoslovak film industry, Barrandov Film Studios. The thesis records the changes, that came in particular areas of film developing and ...
The following thesis chronicles the onset of "normalization" into the centre of Czechoslovak film industry, Barrandov Film Studios. The thesis records the changes, that came in particular areas of film developing and ...
Od genetické paměti k elektronickému obvodu: zobrazování těla a tělesnosti ve filmové formě screen dance
From genetic memory to electronic circuit: displaying body and corporeality in film form of screen dance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 09. 2009
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá zkoumáním různých forem těla a tělesnosti, které vznikají na poli minoritního filmového útvaru screen dance. Do centra pozornosti se tak dostává především specifický typ tancujícího těla, jenž je ...
This thesis explores the various forms of the body and corporeality represented in the lesserknown film form called screen dance. This work focuses on the dancing body, which is transformed through performance. Two art ...
This thesis explores the various forms of the body and corporeality represented in the lesserknown film form called screen dance. This work focuses on the dancing body, which is transformed through performance. Two art ...