Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Intuice a vakuum filmového obrazu
Intuition and vacuum of film imaging
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: My PhD thesis explores impacts of the specific moments of film within the context of its ontological potential. It follows forms of intervention into stability and continuity of visual re-presentation, which may induce ...
Má disertační práce zkoumá účinky specifických momentů filmu v rámci jeho ontologického potenciálu. Sleduje formy zásahů do stability a plynulosti vizuální re- prezentace, které mohou vyvolat intuici nového. Úvodní kapitoly ...
Má disertační práce zkoumá účinky specifických momentů filmu v rámci jeho ontologického potenciálu. Sleduje formy zásahů do stability a plynulosti vizuální re- prezentace, které mohou vyvolat intuici nového. Úvodní kapitoly ...
Aesthetics of the Crack-Up: Digital Kříženecký and the Autonomous Creativity of Archival Footage
Estetika praskliny: Digitální Kříženecký a samovolná tvořivost archivního filmu
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Česálková, Lucie
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 28. 06. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Would it be possible to do film theory "from below," from the perspective of a film object, of its multifarious details and facets, however marginal, unintentional, or aleatory they might be? Could we treat figurative and ...
v češtině Bylo by možné dělat filmovou teorii "zdola", z perspektivy filmového objektu, jeho roztodivných detailů a odstínů, ať už jsou jakkoli okrajové, nezáměrné nebo aleatorní? Mohli bychom s nahodilými figurativními a ...
v češtině Bylo by možné dělat filmovou teorii "zdola", z perspektivy filmového objektu, jeho roztodivných detailů a odstínů, ať už jsou jakkoli okrajové, nezáměrné nebo aleatorní? Mohli bychom s nahodilými figurativními a ...
V tratolišti: Detektivka a její produkční cykly mezi různými aktéry zestátněné československé kinematografie (1945-1965)
In Pool of Blood. Crime Films and its Production Cycles between Various Participants of Czechoslovak Nationalized Cinema (1945-1965)
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bláhová, Jindřiška
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 28. 06. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The starting point of this dissertation thesis is a question relating to the assumptions of fictional, long-length crime films in the environment of the nationalized Czechoslovak cinema. The underlying research covers in ...
Východiskem disertační práce je tázání po předpokladech hrané, dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od ...
Východiskem disertační práce je tázání po předpokladech hrané, dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od ...
Vztah římskokatolické církve ke kinematografii v českých zemích mezi lety 1918 - 1948
The Relationship of the Roman Catholic Church to Cinematography in the Czech Lands between 1918 and 1948
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 15. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Katolická církev zintenzivněla po první světové válce svůj zájem o sekularizující se svět. Začala hledat nové strategie, jak se aktivně a tvůrčím způsobem zapojit do kulturního dění. Jednou z oblastí, ve které se tento ...
After the First World War, the Catholic Church intensified its interest in a world that was becoming ever more secular and began to look for new means of actively and creatively taking part in cultural affairs. Cinematography ...
After the First World War, the Catholic Church intensified its interest in a world that was becoming ever more secular and began to look for new means of actively and creatively taking part in cultural affairs. Cinematography ...