Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 20
English translation equivalents of Czech prepositions "s" and "na" (in parallel electronic texts)
Anglické překladové ekvivalenty českých předložek "s" a "na" (v paralelních elektronických textech)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Malá, Markéta
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce si klade za cíl porovnat výskyty !eských p edložek na a s (a její vokalizované podoby se) s jejich anglickými p ekladovými ekvivalenty, a to z hlediska jejich syntaktických funkcí a význam". Práce je rozd#lena ...
The aim of this study is to analyze and describe the English translation equivalents of two Czech prepositions 'na' and 's' (including its vocalized form 'se') in texts of contemporary Czech fiction and their English ...
The aim of this study is to analyze and describe the English translation equivalents of two Czech prepositions 'na' and 's' (including its vocalized form 'se') in texts of contemporary Czech fiction and their English ...
Competition between it, this and that in referring to their nominal or textual antecedent
Konkurence mezi it, this a that při odkazování na jmenný nebo textový antecedent
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šaldová, Pavlína
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Predkládaná diplomová práce vychází z myšlenky, že jednotlivá zájmena it, this a that prispívají k interpretaci textového nebo nominálního antecedentu ruzným zpusobem, a že si mohou za urcitých podmínek konkurovat nebo ...
It is the aim of this diploma thesis to comment on the distribution, referential properties and competition between the pronominals it, this and that with respect to different types of their antecedents1 and other grammatical ...
It is the aim of this diploma thesis to comment on the distribution, referential properties and competition between the pronominals it, this and that with respect to different types of their antecedents1 and other grammatical ...
Supplementary reading in grammar school TEFL. The introduction of the concept of teaching reading-related skills in the Czech Republic
Doplňková četba ve středoškolské gymnaziální výuce anglického jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mothejzíková, Jarmila
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 20. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Na vyuziti dopITIkove cetby ph hodinach anglickeho jazyka ve stfedoskoIske gymnazialni ryuce nebyla v posledni dobe sousrredena prilis velka pozomost. Hlavnim duvodem teto skutecnosti je prevazujid duraz kladeny na osvojeni ...
Teaching supplementary reading in the English language at Czech grammar schools seems to be seriously underestimated due to the prevailing communicative aims of teaching foreign languages in general. If students do come ...
Teaching supplementary reading in the English language at Czech grammar schools seems to be seriously underestimated due to the prevailing communicative aims of teaching foreign languages in general. If students do come ...
Multiple sentence as a style marker of academic prose: analysis of sentences composed of five and more finite clauses
Souvětí o pěti a více větách jako stylotvorný indikátor odborného textu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dušková, Libuše
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cilem teto diplomove prace je zkoumani vyskytu sloziteho souveti 0 peti a vice vetach v odbomem (akademickem) textu. Zamerem je zjistit, zda muze tento typ souvetl slouzit jako stylovy ukazatel. Prace je soucasne pokracovanim ...
The purpose of this study is to analyse the occurrence of multiple sentences in a technical text as a style marker. This work is supposed to be a continuation of a research previously done by Cerny (1998) and Pohickovci ...
The purpose of this study is to analyse the occurrence of multiple sentences in a technical text as a style marker. This work is supposed to be a continuation of a research previously done by Cerny (1998) and Pohickovci ...
(Re)Shaping the "White trash" myth: Dorothy Allison's defiant attempt to deconstruct the "White trash" myth from within
Pře/utváření mýtu o bílé chudině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ulmanová, Hana
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 20. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: V nirnci kulturnich, socialnich a literarnich studii ve Spojenych statech arnerickych se v soucasnosti dostava do popredi odborneho zajrnu terna "bile rasy/kultury/barvy pleti". Cilem "belosskych studif" je nabourat bilou ...
ill contemporary cultural, social, and literary studies in the USA "whiteness" has recently become the central issue of scholarly interest (Wray 146). The goal of "whiteness studies" is to challenge white invisibility and ...
ill contemporary cultural, social, and literary studies in the USA "whiteness" has recently become the central issue of scholarly interest (Wray 146). The goal of "whiteness studies" is to challenge white invisibility and ...
Responding to the Holocaust: the survivor's complex in reality and fiction
Reakce na Holocaust: komplex přeživšího ve skutečnosti a v literatuře
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ulmanová, Hana
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 24. 01. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The survivor's complex is indeed a complicated matter which in itself might be discussed in greater detail than suggested here. Defining it mainly on psychological and psychiatric grounds is best suitable for the attempted ...
Diplomová práce "Reakce na Holocaust: komplex přeživšího ve skutečnosti a v literatuře" si klade za cíl uvést čtenáře do problematiky nejednoduché oblasti, která se zabývá jevem specificky příznačným pro ty, jimž se podařilo ...
Diplomová práce "Reakce na Holocaust: komplex přeživšího ve skutečnosti a v literatuře" si klade za cíl uvést čtenáře do problematiky nejednoduché oblasti, která se zabývá jevem specificky příznačným pro ty, jimž se podařilo ...
Self-study language learning software for upper-intermediate (B2) adult learners of English: do existing products meet the requirements?
Výukové programy pro středně pokročilé (B2) samouky angličtiny: dosahují existující programy požadovaných výsledků?
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mothejzíková, Jarmila
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Predkhidana diplomova prace se zabYva soubory programu, ktere jsou urceny pro stredne pokrocile (B2) studenty anglictiny a ktere predstavuji ucebni pomucky pri samostudiu anglickeho jazyka. Prace nahlizi moznosti techto ...
This thesis examines comprehensive self-study software packages for upper-intermediate (B2) learners of English, in the context of adult language learning and computer-assisted language learning. The aim is to provide a ...
This thesis examines comprehensive self-study software packages for upper-intermediate (B2) learners of English, in the context of adult language learning and computer-assisted language learning. The aim is to provide a ...
Syntactic and FSP aspects of the existential construction in fiction
Syntaktické aktuálněčlenské aspekty existenciální konstrukce
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dušková, Libuše
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je zkoumat existenciální konstrukci there is/there are z hlediska syntaktického a z hlediska aktuálněčlenského za využití analytických nástrojů navržených v rámci teorie o aktuálním členění větném. V ...
The aim of this study is to examine the existential construction there is / there are from two viewpoints: syntactic and functional. Analytical tools devised in the framework of functional sentence perspective (FSP) are ...
The aim of this study is to examine the existential construction there is / there are from two viewpoints: syntactic and functional. Analytical tools devised in the framework of functional sentence perspective (FSP) are ...
Living Europe: the alien impressions of Henry James and Lambert Strether
Život v Evropě: cizí dojmy u Henryho Jamese a Lamberta Strethera
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Procházka, Martin
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 23. 05. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem amerického občana, jenž se rozhodne opustit svou vlast a odjet do Evropy, a srovnává aspekty tohoto tématu jak v životě Henryho Jamese, tak v jeho románu The Ambassadors. Je rozdělena do ...
Lambert Strether's position in The Ambassadors is, in my view, a metafictional allegory for James's techniques of authorial perspective. As Donald Stone notes, "It was James's contribution to fiction that [...] he not only ...
Lambert Strether's position in The Ambassadors is, in my view, a metafictional allegory for James's techniques of authorial perspective. As Donald Stone notes, "It was James's contribution to fiction that [...] he not only ...
Shakespeare revisited: rewritings of Shakespeare in modern British drama
Shakespeare znovuobjevený: přepisy Shakespearových her v současném britském divadle
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wallace, Clare
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 19. 09. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je detailní rozbor tří moderních britských přepisů Shakespearových tragédií - hry Toma Stopparda Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtvi, dále hry Edwarda Bonda Lear, a hry Blasted (Sežehnutí) od ...
The aim of the thesis is to analyze three recent British rewritings of William Shakespeare's tragedies - Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, Edward Bond's Lear, and Sarah Kane's Blasted. The thesis attempts ...
The aim of the thesis is to analyze three recent British rewritings of William Shakespeare's tragedies - Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, Edward Bond's Lear, and Sarah Kane's Blasted. The thesis attempts ...