Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Učitel, kolegialita a spolupráce
Teacher, collegiality and collaboration
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Koťa, Jaroslav
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 15. 06. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a ...
The thesis is focused on collaboration, cooperativeness, and mutual communication of teachers that represents one of the key pillars of the successful process of education. The cooperation of teachers is very important in ...
The thesis is focused on collaboration, cooperativeness, and mutual communication of teachers that represents one of the key pillars of the successful process of education. The cooperation of teachers is very important in ...
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Teacher as significant adult in the life of a student
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komárková, Tereza
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 01. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky): Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. V teoretické části předkládá čtenáři základní témata týkající se dvou nejvýznamnějších subjektů edukace, učitele a ...
(in English): This thesis deals with the current status of the teacher in the student's life in today's society. The theoretical part presents to the reader the basic issues concerning the two major subjects of education, ...
(in English): This thesis deals with the current status of the teacher in the student's life in today's society. The theoretical part presents to the reader the basic issues concerning the two major subjects of education, ...
Učitel jako reflektující praktik
Teacher as reflective practitioner
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kasíková, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 06. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce Učitel jako reflektující praktik je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je charakteristika základních pojmů souvisejících s reflexí, zabývá se problematikou vzdělávání budoucích ...
Diploma thesis Teacher as a reflective practitioner is divided into theoretical and practical parts. The aim of theoretical part is characteristics of basic concepts related to reflection, dealing with issues of teacher ...
Diploma thesis Teacher as a reflective practitioner is divided into theoretical and practical parts. The aim of theoretical part is characteristics of basic concepts related to reflection, dealing with issues of teacher ...
Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření
Classrooms' psychosocial climate in the secondary schools of different focus
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Švandová, Martina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce "Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji vymezení základních pojmů spojených s tématikou třídního ...
Master's thesis "Classrooms' psychosocial chmate in the secondary schools of different focus" is divided into the theoretical part and the practical part. In the theoretical part the main focus is dedicated to an explanation ...
Master's thesis "Classrooms' psychosocial chmate in the secondary schools of different focus" is divided into the theoretical part and the practical part. In the theoretical part the main focus is dedicated to an explanation ...
Výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci
Educational problems of children in a difficult life situation
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komárková, Tereza
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. ...
This thesis is focused on educational problems of children in a difficult life situation. The theoretical part deals with social pedagogical concept of a difficult situation in life. It also goes about coping of those ...
This thesis is focused on educational problems of children in a difficult life situation. The theoretical part deals with social pedagogical concept of a difficult situation in life. It also goes about coping of those ...