dc.contributor.advisor | Janeček, Petr | |
dc.creator | Kubertová, Emma | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T23:27:54Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T23:27:54Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192188 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak dnešní tvůrci folk hororových filmů využívají znalosti etnologických dobových reálií a obecně etnologického poznání ke tvorbě svých snímků. V rámci historie filmového žánru folk horor práce důkladně studuje a zabývá se konceptem folk hororového řetězu. Tento koncept je svým autorem hojně aplikován na folk horory šedesátých let. Dalším cílem této práce tak bude zjistit zda lze koncept folk hororového řetězu aplikovat i na současné folk horory, které byly pro výzkumnou část této práce vybrány Klíčová slova (česky) Folk horor, etnologie, etnologické poznání, folklor, folklorní prvky, ženské protagonistky, emancipační narativ, obsahová analýza | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of this bachelor thesis is to determine how do modern folk horror creators utilize the knowledge of ethnological period realities and ethnological knowledge in general to create their movies. Within the history of folk horror film genre, the thesis thourougly examines and dales into the concept of the folk horror chain. This concept is extensively applied by its author to folk horror films of the sixies. Therefore, another aim of this thesis will be to ascertain whether the concept of the folk horror chain can also be applied to contemporary folk horror films selected for the research portion of this work. Key words Folk horror, ethnology, ethnological knowledge, folklore, aspects of folklore, female protagonists, emancipatory narrative, content analysis | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | folk horror|ethnology|ethnology knowledge|folklore|aspects of folklore|female protagonists|emancipatory narrative|content analysis | en_US |
dc.subject | folk horor|etnologie|etnologické poznání|folklór|folklórní prvky|ženské protagonistky|emancipační narativ|obsahová analýza | cs_CZ |
dc.title | Komodifikace a aktualizace etnologického bádání ve filmovém žánru folk horror | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-14 | |
dc.description.department | Department of Ethnology and Central European and Balkan Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 269313 | |
dc.title.translated | Comidification and update of ethnological knowledge in film ganre folk horror | en_US |
dc.contributor.referee | Košťálová, Petra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ethnology and Cultural Anthropology | en_US |
thesis.degree.discipline | Etnologie a kulturní antropologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Ethnology and Cultural Anthropology | en_US |
thesis.degree.program | Etnologie a kulturní antropologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Ethnology and Central European and Balkan Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Etnologie a kulturní antropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Ethnology and Cultural Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Etnologie a kulturní antropologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Ethnology and Cultural Anthropology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak dnešní tvůrci folk hororových filmů využívají znalosti etnologických dobových reálií a obecně etnologického poznání ke tvorbě svých snímků. V rámci historie filmového žánru folk horor práce důkladně studuje a zabývá se konceptem folk hororového řetězu. Tento koncept je svým autorem hojně aplikován na folk horory šedesátých let. Dalším cílem této práce tak bude zjistit zda lze koncept folk hororového řetězu aplikovat i na současné folk horory, které byly pro výzkumnou část této práce vybrány Klíčová slova (česky) Folk horor, etnologie, etnologické poznání, folklor, folklorní prvky, ženské protagonistky, emancipační narativ, obsahová analýza | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of this bachelor thesis is to determine how do modern folk horror creators utilize the knowledge of ethnological period realities and ethnological knowledge in general to create their movies. Within the history of folk horror film genre, the thesis thourougly examines and dales into the concept of the folk horror chain. This concept is extensively applied by its author to folk horror films of the sixies. Therefore, another aim of this thesis will be to ascertain whether the concept of the folk horror chain can also be applied to contemporary folk horror films selected for the research portion of this work. Key words Folk horror, ethnology, ethnological knowledge, folklore, aspects of folklore, female protagonists, emancipatory narrative, content analysis | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |