Show simple item record

Analysis of the promotion of modern tobacco products on Instagram
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorBílková, Karolína
dc.date.accessioned2024-11-28T12:42:50Z
dc.date.available2024-11-28T12:42:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191687
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou propagaci moderních tabákových výrobků na Instagramu. Práce se zaměřuje na hlavní témata, která jsou v současné době v propagaci těchto výrobků aktuální, využití influencer marketingu, ale také eticky sporné body v této komunikaci. Pro naplnění cíle práce bylo využito kvalitativní obsahové analýzy, pomocí které mohla být komunikace tabákových firem zkoumána do hloubky. Mezi hlavními tématy zkoumaných značek bylo využití motivů designu, módy a umění. Značky ve své komunikaci pracovaly s tím, že zařízení uživatel může používat vesměs kdykoli a kdekoliv (na rozdíl od klasické cigarety). Především značky zaměřené na zařízení na zahřívání tabáku měly tendenci prezentovat svůj výrobek jako luxusní, technologicky vyspělé zařízení a skvělý módní doplněk. Ve sledovaném období se značky na českém Instagramu zaměřovaly na mladou generaci především skrze pořádání či sponzoring různých akcí, a ve své komunikaci zdatně využívaly řeč mladých. Značky se také dotýkaly témat spojených s nižší škodlivostí jejich výrobků. Tato témata komunikovaly samotné značky skrze své vlastní profily, ale i skrze influencery. Marketingová komunikace značek byla ve zkoumaném období často velmi nenásilná, někdy bez přímé spojitosti se samotným produktem. V rámci výzkumu bylo také...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis aims to map the current promotion of modern tobacco products on Instagram. The thesis focuses on the main topics that are currently topical in the promotion of these products, the use of influencer marketing, but also potential ethical problems in this communication. To fulfil the aim of the thesis, a qualitative content analysis was used so communication of tobacco companies could be examined in depth. The main themes of the brands studied were the use of design, fashion, and art. In their communication, the brands worked with the idea that the device could be used by the user anytime and anywhere (as opposed to a conventional cigarette). Particularly, brands focusing on tobacco heating devices tended to present their product as a luxurious, technologically advanced device, and a great accessory. During the research period, brands on Czech Instagram also targeted the young generation, mainly through organizing or sponsoring events, and made good use of the language of youth in their communication. Brands also used themes related to the lower harmfulness of these products. These themes were communicated by the brands themselves through their own profiles but also through influencers. Marketing communication of brands during the period was often very unobtrusive, sometimes without a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectModern tobacco productsen_US
dc.subjectheated tobaccoen_US
dc.subjectnicotine pouchesen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectpromotion of tobacco productsen_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectModerní tabákové produktycs_CZ
dc.subjectzahřívaný tabákcs_CZ
dc.subjectnikotinové sáčkycs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectpropagace tabákových produktůcs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.titleAnalýza propagace moderních tabákových produktů na Instagramucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263383
dc.title.translatedAnalysis of the promotion of modern tobacco products on Instagramen_US
dc.contributor.refereeRosenfeldová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou propagaci moderních tabákových výrobků na Instagramu. Práce se zaměřuje na hlavní témata, která jsou v současné době v propagaci těchto výrobků aktuální, využití influencer marketingu, ale také eticky sporné body v této komunikaci. Pro naplnění cíle práce bylo využito kvalitativní obsahové analýzy, pomocí které mohla být komunikace tabákových firem zkoumána do hloubky. Mezi hlavními tématy zkoumaných značek bylo využití motivů designu, módy a umění. Značky ve své komunikaci pracovaly s tím, že zařízení uživatel může používat vesměs kdykoli a kdekoliv (na rozdíl od klasické cigarety). Především značky zaměřené na zařízení na zahřívání tabáku měly tendenci prezentovat svůj výrobek jako luxusní, technologicky vyspělé zařízení a skvělý módní doplněk. Ve sledovaném období se značky na českém Instagramu zaměřovaly na mladou generaci především skrze pořádání či sponzoring různých akcí, a ve své komunikaci zdatně využívaly řeč mladých. Značky se také dotýkaly témat spojených s nižší škodlivostí jejich výrobků. Tato témata komunikovaly samotné značky skrze své vlastní profily, ale i skrze influencery. Marketingová komunikace značek byla ve zkoumaném období často velmi nenásilná, někdy bez přímé spojitosti se samotným produktem. V rámci výzkumu bylo také...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to map the current promotion of modern tobacco products on Instagram. The thesis focuses on the main topics that are currently topical in the promotion of these products, the use of influencer marketing, but also potential ethical problems in this communication. To fulfil the aim of the thesis, a qualitative content analysis was used so communication of tobacco companies could be examined in depth. The main themes of the brands studied were the use of design, fashion, and art. In their communication, the brands worked with the idea that the device could be used by the user anytime and anywhere (as opposed to a conventional cigarette). Particularly, brands focusing on tobacco heating devices tended to present their product as a luxurious, technologically advanced device, and a great accessory. During the research period, brands on Czech Instagram also targeted the young generation, mainly through organizing or sponsoring events, and made good use of the language of youth in their communication. Brands also used themes related to the lower harmfulness of these products. These themes were communicated by the brands themselves through their own profiles but also through influencers. Marketing communication of brands during the period was often very unobtrusive, sometimes without a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV