Show simple item record

Information and Communication Technologies as a Means of Key Competition Development
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorStrnadová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-13T10:12:29Z
dc.date.available2017-04-13T10:12:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19134
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem a zaváděním informačních a komunikačních technologií do českých a evropských kurikulárních dokumentů. V souvislosti se zaváděním této vzdělávací oblasti se diplomová práce zabývá také problematikou klíčových kompetencí. Na základě výše zmíněných východisek praktická část vychází z aplikace nových cílů výuky do základního vzdělávání. Akční výzkum zkoumá možnosti a cesty, které vedou dosahování stanovených cílů utváření vybraných klíčových kompetencí u žáků pátého ročníku v předmětu Informační a komunikační technologie.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis inquires into the introduction of information and telecommunication technologies to Czech and European curricular documents. Together with the introduction of this educational area the thesis focuses also on the subject of key competencies. On the basis of the above mentioned fadts the practical part concentrates on the application of the new teaching objectives to the system of elementary e d u c a t i o n . Action r e s e a r c h e x a m i n e s possibilities and paths that lead to reaching the defined objectives and to creation of selected key competencies of fifth grade pupils in the subject "Information and communication technologies".en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleInformační a komunikační technologie jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-13
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68290
dc.title.translatedInformation and Communication Technologies as a Means of Key Competition Developmenten_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph001094477
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem a zaváděním informačních a komunikačních technologií do českých a evropských kurikulárních dokumentů. V souvislosti se zaváděním této vzdělávací oblasti se diplomová práce zabývá také problematikou klíčových kompetencí. Na základě výše zmíněných východisek praktická část vychází z aplikace nových cílů výuky do základního vzdělávání. Akční výzkum zkoumá možnosti a cesty, které vedou dosahování stanovených cílů utváření vybraných klíčových kompetencí u žáků pátého ročníku v předmětu Informační a komunikační technologie.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis inquires into the introduction of information and telecommunication technologies to Czech and European curricular documents. Together with the introduction of this educational area the thesis focuses also on the subject of key competencies. On the basis of the above mentioned fadts the practical part concentrates on the application of the new teaching objectives to the system of elementary e d u c a t i o n . Action r e s e a r c h e x a m i n e s possibilities and paths that lead to reaching the defined objectives and to creation of selected key competencies of fifth grade pupils in the subject "Information and communication technologies".en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV