Zobrazit minimální záznam

Pixelart
dc.contributor.advisorRaudenský, Martin
dc.creatorSýkora, Ondřej
dc.date.accessioned2021-03-25T09:04:54Z
dc.date.available2021-03-25T09:04:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19127
dc.description.abstractThis thesis is analyzing a sample of computer graphics from late eighties and early nineties of 20th century. It consists of brief introduction into methods of producing bitmap graphics in low resolution on IBM PC. It is also mentioning art techniques used for creating bitmap graphics, and changes of those techniques in dependence on technology development. The aim is to find connections between low resolution graphics, computer game industry and cyberculture. Thesis is giving examples of contemporary pixelart and graphic design as a proof of cultural impact of described historic period. It also provides examples of an didactic applications of previous findings in the educational part.en_US
dc.description.abstractVšechny velké utopické teorie o transformaci spolecnosti na základe zmen ve zpusobech lidské komunikace jsou zatím nesplnené a zrejme mnohé z nich navždy zmizí v zapomnení. Hlasatelé Velkých teorií pomalu utichají a my jsme vystaveni jinému, tichému, ale zato duraznému procesu promeny. Digitální technologie dnes ve vyspelých státech sveta prostupuje takrka všemi oblastmi lidské cinnosti. Na rozdíl od nových médií minulosti digitální technologie je prístupná nebývale velkému okruhu lidí. A díky jejich interaktivní povaze mohou všichni vnímatelé aktivne reagovat, spolupracovat na vytvárení informace nebo ji prímo sami tvorit. Pro ucitele výtvarné výchovy to znamená vyrovnat se s velkou oblastí nových médií, která díky digitalizaci a masové produkci už nejsou cenove nedostupnými, a proto nadstandardními nástroji výtvarného projevu. Bežným mobilním telefonem mužeme natácet filmy, nahrávat zvuky. Analogové fotoaparáty byly témer úplne vytlaceny digitálními, s nimiž odpadá technicky i financne nárocný proces vyvolávání filmu. Pocítace se staly nedílnou soucástí domácností a vetšina detí k nim má prístup. Troufám si ríci, že absence širšího využití digitálních technologií v našich školách není jen problém financní. Jde o to, že technický vývoj predbehl tempo, jímž jsou ucitelé schopni vstrebat nové informace a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePixelartcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68038
dc.title.translatedPixelarten_US
dc.contributor.refereeArbanová, Linda
dc.identifier.aleph001038360
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVšechny velké utopické teorie o transformaci spolecnosti na základe zmen ve zpusobech lidské komunikace jsou zatím nesplnené a zrejme mnohé z nich navždy zmizí v zapomnení. Hlasatelé Velkých teorií pomalu utichají a my jsme vystaveni jinému, tichému, ale zato duraznému procesu promeny. Digitální technologie dnes ve vyspelých státech sveta prostupuje takrka všemi oblastmi lidské cinnosti. Na rozdíl od nových médií minulosti digitální technologie je prístupná nebývale velkému okruhu lidí. A díky jejich interaktivní povaze mohou všichni vnímatelé aktivne reagovat, spolupracovat na vytvárení informace nebo ji prímo sami tvorit. Pro ucitele výtvarné výchovy to znamená vyrovnat se s velkou oblastí nových médií, která díky digitalizaci a masové produkci už nejsou cenove nedostupnými, a proto nadstandardními nástroji výtvarného projevu. Bežným mobilním telefonem mužeme natácet filmy, nahrávat zvuky. Analogové fotoaparáty byly témer úplne vytlaceny digitálními, s nimiž odpadá technicky i financne nárocný proces vyvolávání filmu. Pocítace se staly nedílnou soucástí domácností a vetšina detí k nim má prístup. Troufám si ríci, že absence širšího využití digitálních technologií v našich školách není jen problém financní. Jde o to, že technický vývoj predbehl tempo, jímž jsou ucitelé schopni vstrebat nové informace a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is analyzing a sample of computer graphics from late eighties and early nineties of 20th century. It consists of brief introduction into methods of producing bitmap graphics in low resolution on IBM PC. It is also mentioning art techniques used for creating bitmap graphics, and changes of those techniques in dependence on technology development. The aim is to find connections between low resolution graphics, computer game industry and cyberculture. Thesis is giving examples of contemporary pixelart and graphic design as a proof of cultural impact of described historic period. It also provides examples of an didactic applications of previous findings in the educational part.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantFulková, Marie
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990010383600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV