Zobrazit minimální záznam

Reprezentation of crisis in adolescence
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorSkavská, Petra
dc.date.accessioned2017-04-13T10:04:00Z
dc.date.available2017-04-13T10:04:00Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19105
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce je zaměřena na obraz krize v dospívání, tedy na pojetí pojmu krize samotnými dospívajícími a na jejich vlastní zkušenosti s krizí. Na základě provedené empirické sondy jsem došla k závěrům, které podrobně popisuji v diskusi závěrů (viz výše). Tento prostor tedy využiji spíš k jakémusi ohlédnutí a vyzdvihnutí klíčových momentů ze závěrů empirické sondy. Při vysvětlování pojmu krize se dospívající opírají o své vlastní zkušenosti a tendují k větší konkretizaci pojmu (v porovnání s odborníky). Pokud se snaží o zobecnění, vycházejí opět z toho, co sami zažili nebo co znají se svého okolí (rodina, škola, média). V obecném pojetí krize vyznívají jako klíčové vztahové problémy, o kterých se respondenti zmiňovali jak při vysvětlování pojmu krize, tak i u příkladů své vlastní krize, či jejích příčin. Jak se ukázalo, kromě tří respondentů, kteří hovořili o krizi v obecné rovině, zažili nějakou krizi všichni respondenti. Navíc je během toho provázely podobné pocity. Tato empirická sonda tedy prokázala to, co se objevuje i v odborné literatuře, že krize je čistě subjektivní prožitek a krizí je tedy vždy to, co za krizi jedinec považuje. Dalším zajímavým závěrem je to, že respondenti vnímají krizi jako něco vážného či nepříjemného, co může mít dlouhý průběh a nelehké řešení. Jako příklady...cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma work is focused on representation of crisis in adolescence. The goal of this work is to find out how do adolescent understand the notion of crisis and what are their own experiences with the crisis. In the teoretical part of my work there are presented contemporary findings of the scholars and experts about the crisis. This part is also engaged in occurence of the crisis in relation to the individual's age. In the empirical part of this work there are presented the methods of the research. The main method is a semi-structured interview that is based on the beforehand given themes but it also gives to respondents chance for a free expression. The additional method is a thematic drawing. The purpose of the thematic drawing is to mediate another analysis of the theme and it is also good resource of the information (the information can be obtained from drawing's content and design). The exploratory sample has 12 respondents. These respondents come from the three different settings (from the Mental institution, from the Children's diagnostic institution and from the basic school). The collected data were treated by qualitative analysis. On the basis of the empirical survey I present following results. By the explanation of the notion of crisis adolescents result from their own experiences and tend to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleObraz krize v dospívánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69114
dc.title.translatedReprezentation of crisis in adolescenceen_US
dc.contributor.refereeChrz, Vladimír
dc.identifier.aleph001103832
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce je zaměřena na obraz krize v dospívání, tedy na pojetí pojmu krize samotnými dospívajícími a na jejich vlastní zkušenosti s krizí. Na základě provedené empirické sondy jsem došla k závěrům, které podrobně popisuji v diskusi závěrů (viz výše). Tento prostor tedy využiji spíš k jakémusi ohlédnutí a vyzdvihnutí klíčových momentů ze závěrů empirické sondy. Při vysvětlování pojmu krize se dospívající opírají o své vlastní zkušenosti a tendují k větší konkretizaci pojmu (v porovnání s odborníky). Pokud se snaží o zobecnění, vycházejí opět z toho, co sami zažili nebo co znají se svého okolí (rodina, škola, média). V obecném pojetí krize vyznívají jako klíčové vztahové problémy, o kterých se respondenti zmiňovali jak při vysvětlování pojmu krize, tak i u příkladů své vlastní krize, či jejích příčin. Jak se ukázalo, kromě tří respondentů, kteří hovořili o krizi v obecné rovině, zažili nějakou krizi všichni respondenti. Navíc je během toho provázely podobné pocity. Tato empirická sonda tedy prokázala to, co se objevuje i v odborné literatuře, že krize je čistě subjektivní prožitek a krizí je tedy vždy to, co za krizi jedinec považuje. Dalším zajímavým závěrem je to, že respondenti vnímají krizi jako něco vážného či nepříjemného, co může mít dlouhý průběh a nelehké řešení. Jako příklady...cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma work is focused on representation of crisis in adolescence. The goal of this work is to find out how do adolescent understand the notion of crisis and what are their own experiences with the crisis. In the teoretical part of my work there are presented contemporary findings of the scholars and experts about the crisis. This part is also engaged in occurence of the crisis in relation to the individual's age. In the empirical part of this work there are presented the methods of the research. The main method is a semi-structured interview that is based on the beforehand given themes but it also gives to respondents chance for a free expression. The additional method is a thematic drawing. The purpose of the thematic drawing is to mediate another analysis of the theme and it is also good resource of the information (the information can be obtained from drawing's content and design). The exploratory sample has 12 respondents. These respondents come from the three different settings (from the Mental institution, from the Children's diagnostic institution and from the basic school). The collected data were treated by qualitative analysis. On the basis of the empirical survey I present following results. By the explanation of the notion of crisis adolescents result from their own experiences and tend to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011038320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV