Show simple item record

The impact of the U.S. invasion on Iraqi education during 2003-2010
dc.contributor.advisorHornát, Jan
dc.creatorJaškina, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T07:18:46Z
dc.date.available2024-11-29T07:18:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190719
dc.description.abstractTato práce se zabývá dopady americké invaze do Iráku v roce 2003. Jelikož je téma poměrně široké a obecné, tak se text zaměřuje především na vliv této intervence na irácké školství v letech 2003-2010. Práce klade důraz na důležitost vzdělávání jako klíčového faktoru pro obnovu a uzdravení Iráku. V jednotlivých kapitolách je uveden historický kontext zahrnující období před invazí, včetně vlády Saddáma Husajna, kvůli kterému byly školy politizovány, ale zároveň byl irácký systém v 80. letech jedním z nejlepších v regionu Blízkého východu. Dále proběhla válka v Perském zálivu a následně se Irák musel potýkat s mezinárodními sankcemi uvalenými ze strany OSN, které postihly všechny aspekty iráckého života. Poté práce mapuje období invaze a navazující okupace, přičemž zkoumá vzniklý chaos a destrukci místního života a systému. Jádrem je analýza dopadů konfliktu na základní a střední školy, především pak na univerzity, kdy Spojené státy sice ukončily autoritářský režim Saddáma Husajna, ale nevytvořily stabilní prostředí pro obnovu vzdělávacího sektoru. Součástí práce je i část věnující se sociálním dopadům a jejich vlivu na děti a mladistvé. Není opomenuta ani mezinárodní humanitární pomoc, která byla pro Irák zásadní. Konkrétně je popsáno působení Agentury Spojených států pro mezinárodní rozvoj neboli...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines how the 2003 US invasion reshaped Iraq's education system from 2003 to 2010, highlighting the pivotal role of education in the country's reconstruction. Beginning with Saddam Hussein's era, marked by politicized schools but also notable educational achievements in the 1980s, it subsequently delves into the disruptive effects of the Gulf War and UN sanctions on Iraqi society. The thesis then analyzes the upheaval caused by the invasion and occupation, particularly focusing on its repercussions for primary, secondary, and tertiary education, as well as its social impact on children and adolescents. Additionally, it evaluates the role of international humanitarian aid, with a specific focus on initiatives led by the United States Agency for International Development (USAID). Ultimately, the thesis contends that while the US invasion significantly impacted Iraqi education, pre-existing conflicts and poorly executed reconstruction efforts compounded the challenges. It underscores the urgent need to prioritize the restoration of education and healthcare as fundamental steps towards rebuilding Iraqi society.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectUS invasionen_US
dc.subjectIraqen_US
dc.subjecteducation systemen_US
dc.subjectauthoritarian regimeen_US
dc.subjectinternational sanctionsen_US
dc.subjectoccupationen_US
dc.subjectsocial impactsen_US
dc.subjectinternational humanitarian aiden_US
dc.subjectUSAIDen_US
dc.subjectAmerická invazecs_CZ
dc.subjectIrákcs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectautoritářský režimcs_CZ
dc.subjectmezinárodní sankcecs_CZ
dc.subjectokupacecs_CZ
dc.subjectsociální dopadycs_CZ
dc.subjectmezinárodní humanitární pomoccs_CZ
dc.subjectUSAIDcs_CZ
dc.titleDopady americké invaze na irácké školství v letech 2003-2010cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263648
dc.title.translatedThe impact of the U.S. invasion on Iraqi education during 2003-2010en_US
dc.contributor.refereeRaška, Francis
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studies:Area Studiesen_US
thesis.degree.disciplineTeritoriální studia se specializací Teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programArea Studiesen_US
thesis.degree.programTeritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studia se specializací Teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studies:Area Studiesen_US
uk.degree-program.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enArea Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá dopady americké invaze do Iráku v roce 2003. Jelikož je téma poměrně široké a obecné, tak se text zaměřuje především na vliv této intervence na irácké školství v letech 2003-2010. Práce klade důraz na důležitost vzdělávání jako klíčového faktoru pro obnovu a uzdravení Iráku. V jednotlivých kapitolách je uveden historický kontext zahrnující období před invazí, včetně vlády Saddáma Husajna, kvůli kterému byly školy politizovány, ale zároveň byl irácký systém v 80. letech jedním z nejlepších v regionu Blízkého východu. Dále proběhla válka v Perském zálivu a následně se Irák musel potýkat s mezinárodními sankcemi uvalenými ze strany OSN, které postihly všechny aspekty iráckého života. Poté práce mapuje období invaze a navazující okupace, přičemž zkoumá vzniklý chaos a destrukci místního života a systému. Jádrem je analýza dopadů konfliktu na základní a střední školy, především pak na univerzity, kdy Spojené státy sice ukončily autoritářský režim Saddáma Husajna, ale nevytvořily stabilní prostředí pro obnovu vzdělávacího sektoru. Součástí práce je i část věnující se sociálním dopadům a jejich vlivu na děti a mladistvé. Není opomenuta ani mezinárodní humanitární pomoc, která byla pro Irák zásadní. Konkrétně je popsáno působení Agentury Spojených států pro mezinárodní rozvoj neboli...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines how the 2003 US invasion reshaped Iraq's education system from 2003 to 2010, highlighting the pivotal role of education in the country's reconstruction. Beginning with Saddam Hussein's era, marked by politicized schools but also notable educational achievements in the 1980s, it subsequently delves into the disruptive effects of the Gulf War and UN sanctions on Iraqi society. The thesis then analyzes the upheaval caused by the invasion and occupation, particularly focusing on its repercussions for primary, secondary, and tertiary education, as well as its social impact on children and adolescents. Additionally, it evaluates the role of international humanitarian aid, with a specific focus on initiatives led by the United States Agency for International Development (USAID). Ultimately, the thesis contends that while the US invasion significantly impacted Iraqi education, pre-existing conflicts and poorly executed reconstruction efforts compounded the challenges. It underscores the urgent need to prioritize the restoration of education and healthcare as fundamental steps towards rebuilding Iraqi society.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV