Search
Now showing items 1-4 of 4
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Semiotic analysis of chosen audio-visual commercials on children's product's
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Marcelli, Miroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 14. 02. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: ABSTRAKT-aj The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotics and its ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Refugee music jako koncept performance imigrace
Refugee Music as the Concept of the Performation of Imigration
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Beseda, Jan
Date Issued: 2011
Date of defense: 24. 06. 2011
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Klíčová slova hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, divadlo, publikum, mediální význam, performance, xenofobie, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, kulturální a mediální studia, sémiotika ...
Keywords music, immigration, asylum seekers in Czech republic, theatre, audience, medial mening, performance, xenofoby, globalization, postmodernism, cultural antropology, cultural and medial studies, semiotics Summary The ...
Keywords music, immigration, asylum seekers in Czech republic, theatre, audience, medial mening, performance, xenofoby, globalization, postmodernism, cultural antropology, cultural and medial studies, semiotics Summary The ...
Role sémiotiky vizuálního marketingu při budování značky
The Role of Visual Marketing Semiotics in Brand Building
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Fišerová, Michaela
Date Issued: 2018
Date of defense: 20. 09. 2018
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce se soustředí na zmapování sémiotiky marketingu a možnostem propojení těchto oborů. V rámci práce se budeme zabývat rozborem jednotlivých modů vizuálního marketingu a celkového dopadu na vnímání a budování ...
The Diploma thesis is focused on marketing and semiotics and the use of these two fields combined. In the course of the thesis, we will deal with the analysis of single visual marketing modes and the overall impact on ...
The Diploma thesis is focused on marketing and semiotics and the use of these two fields combined. In the course of the thesis, we will deal with the analysis of single visual marketing modes and the overall impact on ...
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Semiotic Engineering and rules for interaction design
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Brejcha, Jan
Date Issued: 2010
Date of defense: 21. 10. 2010
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá ...
Semiotic Engineering is one of semiotic approaches to human-computer interaction problematics. Its theory is based on a simple notion of interface beeing a designers deputy through which the designer comunicates with users ...
Semiotic Engineering is one of semiotic approaches to human-computer interaction problematics. Its theory is based on a simple notion of interface beeing a designers deputy through which the designer comunicates with users ...