Search
Now showing items 1-10 of 24
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Semiotic analysis of chosen audio-visual commercials on children's product's
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Marcelli, Miroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 14. 02. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: ABSTRAKT-aj The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotics and its ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks
Corporate Logo of Starbucks and its Semiological Analysis
Sémiologická analýza loga společnosti Starbucks
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Kladný, Tomáš
Date Issued: 2015
Date of defense: 24. 09. 2015
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo vytvorené tak, aby bolo dobre zapamätateľné, ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Our society is overloaded with logos and that is main reason why ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Our society is overloaded with logos and that is main reason why ...
Sémiotická analýza reklamního spotu Louis Vuitton a jejího kontextu
Semiotic Analysis of Louis Vuitton Advertisement and its Context
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Češka, Jakub
Date Issued: 2014
Date of defense: 20. 06. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Applying semiotic analysis to advertisements and their context leads to the discovery of associations and symbols, potential increasing the trust the spectator has on the brand. In this thesis, I provide semiotic analysis ...
Cílem mé magisterské práce je sémiotická analýza vybraných reklam1 luxusní značky Louis Vuitton a jejích kontextu. Rozkrývám potence a narativní složku reklamních obrázků. Snažím se najít asociace a symboly, díky kterým ...
Cílem mé magisterské práce je sémiotická analýza vybraných reklam1 luxusní značky Louis Vuitton a jejích kontextu. Rozkrývám potence a narativní složku reklamních obrázků. Snažím se najít asociace a symboly, díky kterým ...
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Construction of the Reality in the Media and Political Communication
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Kladný, Tomáš
Date Issued: 2016
Date of defense: 29. 01. 2016
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: The diploma thesis deals with the issue of communication in the mass media in terms of constructing the media reality and in terms of the relationship between media, politics and the public. The work is devoted to the ...
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální ...
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální ...
Autor v kyberpriestore: porovnanie súčasnej pozície autora a autorskej anonymity s teóriami Michela Foucaulta a Rolanda Barthesa
Author in cyberspace: comparison of the current position of the author and authorship anonymity with theories of Michel Foucault and Roland Barthes
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Marcelli, Miroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 18. 09. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práca sa zaoberá analýzou autorskej pozície v prostredí moderného média internetu. Oporu tejto práce tvoria dve práce, a to článok Smrt Autora od Rolanda Barthesa a text prednášky Co je autor? od Michela Foucaulta. ...
This thesis analyzes the position of the author in the environment of internet. The main source of information for this thesis is the study of Roland Barthes - Death of the Author and the lecture of Michel Foucault - What ...
This thesis analyzes the position of the author in the environment of internet. The main source of information for this thesis is the study of Roland Barthes - Death of the Author and the lecture of Michel Foucault - What ...
Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana
Mystification and intertextuality in drama Divadla Járy Cimrmana
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Kladný, Tomáš
Date Issued: 2016
Date of defense: 23. 09. 2016
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: This Diploma thesis deals with the plays of the Divadlo Járy Cimrmana. I will use description and explanation to examine the influence of mystification, intertextuality and comicality on the success of this Prague theatre. ...
V této diplomové práci se budu věnovat hrám Divadla Járy Cimrmana. Pomocí deskripce a explanace budu zkoumat vliv mystifikace, intertextuality a komiky na úspěšnost tohoto pražského divadla. Nápomocné mi k tomu budou záznamy ...
V této diplomové práci se budu věnovat hrám Divadla Járy Cimrmana. Pomocí deskripce a explanace budu zkoumat vliv mystifikace, intertextuality a komiky na úspěšnost tohoto pražského divadla. Nápomocné mi k tomu budou záznamy ...
Subkultura tetování - Obsahová analýza časopisu Inked
The Subculture of Tattoo - The Content Analysis of Inked Magazine
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Poštulka, Filip
Date Issued: 2013
Date of defense: 20. 06. 2013
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce s názvem Subkultura tetování, Obsahová analýza časopisu Inked je primárně zaměřena na současný fenomén tetování, potažmo celý vývoj této společenské subkultury. Cílem je kriticky zhodnotit a rozebrat pojem ...
The theses named Subculture of a tattoo, Content analysis of a magazine Inked is primary focused on the nowadays phenomenon of a tattoo, there then the whole development of this social subculture. The aim of this thesis ...
The theses named Subculture of a tattoo, Content analysis of a magazine Inked is primary focused on the nowadays phenomenon of a tattoo, there then the whole development of this social subculture. The aim of this thesis ...
Milan Kundera a intertextualita
Milan Kundera and intertextuality
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Charvát, Martin
Date Issued: 2015
Date of defense: 23. 09. 2015
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Thesis Intertextuality in the work of Milan Kundera deals with intertextuality facets in his novels theoretically and practically. This work deals with the text and the relations between one and other - with intertextuality ...
Diplomová práce Intertextualita v díle Milana Kundery se zabývá aspekty intertextuality v jeho románech v teoretické i praktické rovině. Tato práce se zabývá problematikou textu a vztahy mezi nimi, teorií románového žánru ...
Diplomová práce Intertextualita v díle Milana Kundery se zabývá aspekty intertextuality v jeho románech v teoretické i praktické rovině. Tato práce se zabývá problematikou textu a vztahy mezi nimi, teorií románového žánru ...
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Optical Illusions. Semiotic Analysis of Their Use in Commercials
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Šafaříková, Radana
Date Issued: 2013
Date of defense: 26. 09. 2013
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? A pokud se s nimi setkáme, rozumíme ...
Optical illusions are inseparably part of our lives. We are influenced by illusions on daily base, in commercials, various tests or fun web pages. But we must ask a questions about background of illusions, about their ...
Optical illusions are inseparably part of our lives. We are influenced by illusions on daily base, in commercials, various tests or fun web pages. But we must ask a questions about background of illusions, about their ...
Spin doctoring
Spin Doctoring
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Švantner, Martin
Date Issued: 2011
Date of defense: 14. 10. 2011
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Cílem tohoto textu je podat analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Spin doctoři jsou vzdělaní lidé v oborech sémiotiky, kulturologie, public relations, politické komunikace a především znají ...
1 ABSTRACT The aim of this text is to provide an analysis of the phenomenon of spin doctoring in the Euro-Atlantic area. Spin doctors are educated people in the fields of semiotics, cultural studies, public relations, ...
1 ABSTRACT The aim of this text is to provide an analysis of the phenomenon of spin doctoring in the Euro-Atlantic area. Spin doctors are educated people in the fields of semiotics, cultural studies, public relations, ...