Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Phenomenon of Music. Music in context of fundamental motives of Heidegger's early thinking
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Benyovszky, Ladislav
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 07. 09. 2020
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: The thesis is an attempt to put the topic of music into context of Martin Heidegger's early and partially middle thinking. It proceeds mainly from two impulses: firstly from Heidegger's claim of overcoming the aesthetical, ...
Práce je pokusem zasadit téma hudby do kontextu primárně tzv. "raného", ale částečně i "středního" období myšlení Martina Heideggera. Vychází přitom zejména ze dvou podnětů: jednak z Heideggerova tvrzení, že je třeba ...
Práce je pokusem zasadit téma hudby do kontextu primárně tzv. "raného", ale částečně i "středního" období myšlení Martina Heideggera. Vychází přitom zejména ze dvou podnětů: jednak z Heideggerova tvrzení, že je třeba ...
Derrida, l'intouchable, la chair
Derrida, the untouchable, flesh
Derrida, nedotknutelné, tělesnost
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Maesschalck, Marc
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 22. 06. 2021
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: This thesis is a reading of Jacques Derrida's critique of an ontology of touch, otherwise known as 'haptocentrism'. It takes as its focus Derrida's reading of Husserl's Ideen II in his book Le Toucher-Jean-Luc Nancy. This ...
Résumé : Cette thèse est une lecture de la critique par Jacques Derrida d'une ontologie du toucher, autrement appelée " haptocentrisme ". Il prend pour point de mire la lecture que fait Derrida des Ideen II de Husserl dans ...
Résumé : Cette thèse est une lecture de la critique par Jacques Derrida d'une ontologie du toucher, autrement appelée " haptocentrisme ". Il prend pour point de mire la lecture que fait Derrida des Ideen II de Husserl dans ...