Show simple item record

Differences in the perception of the brands adidas and Nike by Swedish and Czech consumers
dc.contributor.advisorOpelík, Daniel
dc.creatorChudá, Eliška
dc.date.accessioned2024-11-28T14:26:07Z
dc.date.available2024-11-28T14:26:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190638
dc.description.abstractNázev: Rozdíly ve vnímání značek adidas a Nike švédskými a českými spotřebiteli Cíl: Cílem této bakalářské práce je identifikovat a charakterizovat konkrétní rozdíly mezi českými a švédskými spotřebiteli ve vnímání sportovních značek adidas a Nike. Dílčím cílem bude zhodnotit výsledky pro každou zemi zvlášť. Metody: Pro sběr dat k bakalářské práci byla využita kvantitativní metoda. Pomocí dvou elektronických dotazníků v českém a švédském jazyce byla získávána data o vnímání značek adidas a Nike. Výsledky dotazníků jsou zachyceny v grafech a tabulkách a následně je provedena komparace. Překlad byl realizován pomocí přímého modifikovaného překladu. Výsledky: Z výzkumu lze říci, že jsou značky v obou zemích vnímány velmi pozitivně. Čeští sportovci mají ke značkám mírně pozitivnější přístup, Švédi ke značkám zastávají více neutrální názor. Byla zjištěna podobnost v hodnocení vlivu vybraných vlastností u obou značek v porovnávaných zemích. Klíčová slova: sportovní značka, Česká republika, Švédsko, vnímání zákazníka, komparace, hodnota značky, positioning značkycs_CZ
dc.description.abstractTitle: Differences in the perception of the brands adidas and Nike by Swedish and Czech consumers Objectives: The goal of my bachelor's thesis is to find and describe specific differences between Czech and Swedish consumers in terms of their views on two sports brands adidas and Nike. A sub-objective is to evaluate the results for each country separately. Methods: A quantitative method was used to collect and gather data for the bachelor thesis. Two electronic questionnaires in Czech and Swedish were made to find out the perception of the brands adidas and Nike. The results of the questionnaires are captured in graphs and tables and then a comparison is made. The translation was done using direct modified translation. Results: The research shows that brands are perceived very positively in both countries. Czech athletes have a slightly more positive attitude towards brands, Swedes have a more neutral one. There was a similarity in the evaluation of the influence of selected characteristics for both brands in the compared countries. Keywords: sports brand, Czech Republic, Sweden, customer perception, comparison, brand equity, brand positioningen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsports branden_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectSwedenen_US
dc.subjectcustomer perceptionen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectbrand equityen_US
dc.subjectbrand positioningen_US
dc.subjectsportovní značkacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectŠvédskocs_CZ
dc.subjectvnímání zákazníkacs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjecthodnota značkycs_CZ
dc.subjectpositioning značkycs_CZ
dc.titleRozdíly ve vnímání značek adidas a Nike švédskými a českými spotřebitelics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Sport Managementen_US
dc.description.departmentKatedra managementu sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId249876
dc.title.translatedDifferences in the perception of the brands adidas and Nike by Swedish and Czech consumersen_US
dc.contributor.refereeVoráček, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programSports Managementen_US
thesis.degree.programManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra managementu sportucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Managementen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.enSports Managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Rozdíly ve vnímání značek adidas a Nike švédskými a českými spotřebiteli Cíl: Cílem této bakalářské práce je identifikovat a charakterizovat konkrétní rozdíly mezi českými a švédskými spotřebiteli ve vnímání sportovních značek adidas a Nike. Dílčím cílem bude zhodnotit výsledky pro každou zemi zvlášť. Metody: Pro sběr dat k bakalářské práci byla využita kvantitativní metoda. Pomocí dvou elektronických dotazníků v českém a švédském jazyce byla získávána data o vnímání značek adidas a Nike. Výsledky dotazníků jsou zachyceny v grafech a tabulkách a následně je provedena komparace. Překlad byl realizován pomocí přímého modifikovaného překladu. Výsledky: Z výzkumu lze říci, že jsou značky v obou zemích vnímány velmi pozitivně. Čeští sportovci mají ke značkám mírně pozitivnější přístup, Švédi ke značkám zastávají více neutrální názor. Byla zjištěna podobnost v hodnocení vlivu vybraných vlastností u obou značek v porovnávaných zemích. Klíčová slova: sportovní značka, Česká republika, Švédsko, vnímání zákazníka, komparace, hodnota značky, positioning značkycs_CZ
uk.abstract.enTitle: Differences in the perception of the brands adidas and Nike by Swedish and Czech consumers Objectives: The goal of my bachelor's thesis is to find and describe specific differences between Czech and Swedish consumers in terms of their views on two sports brands adidas and Nike. A sub-objective is to evaluate the results for each country separately. Methods: A quantitative method was used to collect and gather data for the bachelor thesis. Two electronic questionnaires in Czech and Swedish were made to find out the perception of the brands adidas and Nike. The results of the questionnaires are captured in graphs and tables and then a comparison is made. The translation was done using direct modified translation. Results: The research shows that brands are perceived very positively in both countries. Czech athletes have a slightly more positive attitude towards brands, Swedes have a more neutral one. There was a similarity in the evaluation of the influence of selected characteristics for both brands in the compared countries. Keywords: sports brand, Czech Republic, Sweden, customer perception, comparison, brand equity, brand positioningen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra managementu sportucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV