Search
Now showing items 1-10 of 434
Využití jazykových stereotypů ženské a mužské komunikace v současných médiích: rozbor genderových jazykových prostředků na příkladu časopisů Cosmopolitan a Esquire
Usage of langue stereotypes of female and male communication in contemporarymedia: analysisof gender language instruments on exemple of magazines Cosmopolitan and Esquire
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Jirák, Jan
Date Issued: 2013
Date of defense: 17. 06. 2013
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: This thesis discusses the usage of stereotypical ideas concerned the communication of men and women and usage of language tools typical for male and female speech in the language of contemporary media. In theoretical part ...
Tato práce se zabývá využitím stereotypních představ o komunikaci mužů a žen a využitím jazykových prostředků typických pro ženskou a mužskou mluvu v jazyce současných médií. V teoretické části práce se snažíme propojit ...
Tato práce se zabývá využitím stereotypních představ o komunikaci mužů a žen a využitím jazykových prostředků typických pro ženskou a mužskou mluvu v jazyce současných médií. V teoretické části práce se snažíme propojit ...
Role českých veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy
The role of the Czech public media in the pension reform discourse
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Háva, Petr
Date Issued: 2011
Date of defense: 02. 02. 2011
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The thesis 'The role of the Czech public media in the pension reform discourse' aims to provide a critical reflection on the role of the Czech Television and the Czech Radio in the debate over the changes in the pension ...
Cílem diplomové práce "Role českých veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy" je kritická reflexe významu České televize a Českého rozhlasu v rámci debaty o změnách v důchodovém systému České republiky. Hlavní ...
Cílem diplomové práce "Role českých veřejnoprávních médií v diskurzu důchodové reformy" je kritická reflexe významu České televize a Českého rozhlasu v rámci debaty o změnách v důchodovém systému České republiky. Hlavní ...
Vývoj mediálního obrazu atletických šampionátů v prostředí českého online zpravodajství
The Evolution of the Media Image of Athletics Championships on Czech News Websites
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Němcová Tejkalová, Alice
Date Issued: 2020
Date of defense: 29. 06. 2020
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: This thesis reports on an evolution of the media image of major athletics competitions, concretely of the World Athletics Championships and the European Athletics Championships. Using grounded theory methodology, the thesis ...
Tato magisterská diplomová práce pojednává o vývoji mediálního obrazu vrcholných atletických akcí, konkrétně mistrovství světa a mistrovství Evropy. S využitím metod zakotvené teorie zkoumá, jakým tématům se věnují čeští ...
Tato magisterská diplomová práce pojednává o vývoji mediálního obrazu vrcholných atletických akcí, konkrétně mistrovství světa a mistrovství Evropy. S využitím metod zakotvené teorie zkoumá, jakým tématům se věnují čeští ...
Globální terorismus a média jako prostředek komunikace
Global Terrorism and the Media as the Means of Communication
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Střítecký, Vít
Date Issued: 2011
Date of defense: 13. 09. 2011
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The master thesis Global terrorism and the media as the means of communication focuses on examining the relationship between terrorist organisations and the news media which play a key role in planning terrorist attacks. ...
Diplomová práce Globální terorismus a média jako prostředek komunikace se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi teroristickými organizacemi a zpravodajskými médii, která hrají klíčovou roli při plánování teroristických útoků. ...
Diplomová práce Globální terorismus a média jako prostředek komunikace se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi teroristickými organizacemi a zpravodajskými médii, která hrají klíčovou roli při plánování teroristických útoků. ...
Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci
Framing of Mental Illness in Selected Media Outputs Focused on Destigmatization
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vranka, Marek
Date Issued: 2021
Date of defense: 09. 02. 2021
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Diplomová práce "Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci" se zabývá tím, jak dokumentární cyklus Život za zdí, online seriál Nejsi sám a audio série Moje terapie komunikují ...
The dissertation called 'Framing of Mental Illness in Selected Media Outputs Focused on Destigmatization' explores how the documentary series 'Life Behind the Wall', online documentary series 'You are not alone', an audio ...
The dissertation called 'Framing of Mental Illness in Selected Media Outputs Focused on Destigmatization' explores how the documentary series 'Life Behind the Wall', online documentary series 'You are not alone', an audio ...
Proměny téže reklamní kampaně v závislosti na médiu (znaky, znakové systémy a sémiotika)
The Changes Of An Advertising Campaign In Dependency Of The Medium In Action (Signs, Sign Systeme and Semiotics)
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Šoltys, Otakar
Date Issued: 2014
Date of defense: 16. 06. 2014
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Tématem práce je proměnlivost druhé vlny reklamní kampaně projektu CHODICILIDE.CZ v závislosti na médiu, které ji prezentuje. Jedná se o sociální kampaň nadace Sirius, která netradičním způsobem již několik let upozorňuje ...
The topic of this thesis is the variability of the second wave of the advertising campaign "CHODICILIDE.CZ" in dependency of the media in action. This campaign is a social advertising project by the Sirius Foundation. This ...
The topic of this thesis is the variability of the second wave of the advertising campaign "CHODICILIDE.CZ" in dependency of the media in action. This campaign is a social advertising project by the Sirius Foundation. This ...
Antikomunistická propaganda v USA 1945-1975
Anticommunist propaganda in the United States 1945-1975
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Kozák, Kryštof
Date Issued: 2011
Date of defense: 14. 06. 2011
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Antikomunistická propaganda slavila své největší úspěchy od konce 40. let 20. století až do počátku války ve Vietnamu. Dokázala americkou společnost přesvědčit o důležitosti účasti v korejské válce, doma se jí podařilo ...
Anticommunist propaganda achieved its greatest success in the period from the late 40s of the 20th century until the beginning of the Vietnam War. It managed to convince the American society of participation in the Korean ...
Anticommunist propaganda achieved its greatest success in the period from the late 40s of the 20th century until the beginning of the Vietnam War. It managed to convince the American society of participation in the Korean ...
Gender v mediální praxi aneb ženy a muži v reklamě
Gender in media practice. Male and Female in advertisements
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Remr, Jiří
Date Issued: 2012
Date of defense: 18. 06. 2012
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování žen a mužů v reklamě. Konkrétně je pozornost věnována současné televizní reklamě vysílané v České republice. Téma je nejprve popsáno z teoretického hlediska, které tvoří ...
Bachelor thesis discusses the issue of men and women portrayal in advertisement; with the main focus set on contemporary television advertisement in Czech Republic. Topic is firstly described from the theoretical point of ...
Bachelor thesis discusses the issue of men and women portrayal in advertisement; with the main focus set on contemporary television advertisement in Czech Republic. Topic is firstly described from the theoretical point of ...
Volba generálního ředitele České televize v roce 2017 jako zpravodajské téma
The election of the Director General of Czech Television in 2017 as a news topic
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Štoll, Martin
Date Issued: 2019
Date of defense: 24. 09. 2019
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The thesis deals with the election of the Director General of Czech Television in 2017. The topic is viewed from the perspective of the media agenda of print and online media. The researched media was chosen by the key of ...
Práce se zabývá volbou generálního ředitele České televize v roce 2017. Na téma je pohlíženo z hlediska mediální agendy jednotlivých tištěných a internetových médií. Zkoumaná média byla vybrána klíčem nejvyšší čtenosti ve ...
Práce se zabývá volbou generálního ředitele České televize v roce 2017. Na téma je pohlíženo z hlediska mediální agendy jednotlivých tištěných a internetových médií. Zkoumaná média byla vybrána klíčem nejvyšší čtenosti ve ...
Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR
Journalists and public opinion polls" media representation of public opinion in the case of the first direct presidental election in Czech republic
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Škodová, Markéta
Date Issued: 2015
Date of defense: 28. 01. 2015
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Předkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného ...
Diploma thesis Journalists and Public Opinion Polls: Media Representation of Public Opinion in the case of the First Direct Presidental Election in Czech Republic deals with an issue of media representation of public opinion ...
Diploma thesis Journalists and Public Opinion Polls: Media Representation of Public Opinion in the case of the First Direct Presidental Election in Czech Republic deals with an issue of media representation of public opinion ...