Search
Now showing items 1-10 of 55
Macroprudential regulation of the housing market
Makroprudenční regulace trhu s nemovitostmi
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Hlaváček, Michal
Date Issued: 2015
Date of defense: 09. 09. 2015
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Vývoj cen nemovitostí má podstatný vliv na makroekonomickou stabilitu, což se ukázalo při nedávné finanční a ekonomické krizi odstartované vznikem a prasknutím cenové bubliny na trhu s nemovitostmi. Cílem této práce je ...
House price developments have a large impact on the macroeconomic stability, which has proven in the recent global financial and economic crisis triggered by a house price boom and bust. The aim of this thesis is to assess ...
House price developments have a large impact on the macroeconomic stability, which has proven in the recent global financial and economic crisis triggered by a house price boom and bust. The aim of this thesis is to assess ...
Analýza prvních dvou let vysílání česko-slovenské MTV (prosinec 2009 - prosinec 2011)
Analysis of the first two years of broadcasting the Czech-Slovak MTV (december 2009 - december 2011)
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Bednařík, Petr
Date Issued: 2012
Date of defense: 19. 06. 2012
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract not found
Motivace blogerů v českém diskurzu o módě
XXX
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Švelch, Jaroslav
Date Issued: 2016
Date of defense: 03. 02. 2016
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: (abstrakt) Hlavním cílem této diplomové práce je pojednání o fenoménu módních blogů, zakotvení jejich funkce a přínosu k českému diskurzu o módě. Mapován je vývoj blogů jako technologického fenoménu s masovým rozšířením ...
The main objective of this master thesis is to discuss the phenomenon of fashion blogs and exploring its features and benefits for the Czech discourse about fashion. The evolution of blogging as a technological phenomenon ...
The main objective of this master thesis is to discuss the phenomenon of fashion blogs and exploring its features and benefits for the Czech discourse about fashion. The evolution of blogging as a technological phenomenon ...
Prediction markets, mediace pomocí tržních mechanismů
Prediction Markets - Trade Based Mediation
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Švelch, Jaroslav
Date Issued: 2012
Date of defense: 20. 06. 2012
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Prediction markets, mediace pomocí tržních mechanismů Tomáš Randus Abstrakt Predikční trhy jsou systémy, které využívají tzv. kolektivní inteligenci, crowdsourcing a gamifikaci pro zpracovávání velkého množství informací. ...
Prediction Markets -Trade Based Mediation Tomáš Randus Abstract Prediction markets are a collective intelligence, crowdsourcing and gamification based information systems. They organize and validate a wide information ...
Prediction Markets -Trade Based Mediation Tomáš Randus Abstract Prediction markets are a collective intelligence, crowdsourcing and gamification based information systems. They organize and validate a wide information ...
Volby 2012: analýza mediální stránky předvolební kampaně KDU-ČSL
The elections 2012: analysis of the media aspectof the election campaign of KDU-ČSL
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Dolanský, Pavel
Date Issued: 2013
Date of defense: 30. 01. 2013
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The atmosphere of the election campaign before the elections in October 2012 was not such fierce as during the last campaign. It was mainly due to absence of a major topic that would polarise the society, like the health ...
Atmosféra předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu r. 2012 nebyla v porovnání s minulou kampaní již tolik vyostřená. Bylo to především kvůli absenci tématu polarizujícího společnost, jakým v ...
Atmosféra předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu r. 2012 nebyla v porovnání s minulou kampaní již tolik vyostřená. Bylo to především kvůli absenci tématu polarizujícího společnost, jakým v ...
Transformace médií na příkladu vzniku médií veřejné služby v zemích bývalého Východního bloku
Transformation of eastern european media presented on public broadcasting establishment
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Trampota, Tomáš
Date Issued: 2012
Date of defense: 25. 06. 2012
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Sledovanost médií veřejné služby v postkomunistických zemích bývalého Východního bloku vytrvale klesá. V souvislosti s jejich další podporou vzniká otázka jejich budoucnosti. Přes společné vnější vlivy a podobné výchozí ...
The viewership of public service media in post communist countries of the so-called Eastern Bloc is steadily declining. The need for their support brings about a question about the future of PSB model. The shape of public ...
The viewership of public service media in post communist countries of the so-called Eastern Bloc is steadily declining. The need for their support brings about a question about the future of PSB model. The shape of public ...
Sémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypu
Semiotic analysis of a Staropramen brand and his affiliations with marketing archetype
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Šoltys, Otakar
Date Issued: 2016
Date of defense: 29. 06. 2016
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Cílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které ...
The aim of this thesis is the visual identity of the brand Staropramen analysis based on the theory of archetypes applied in marketing science. The theoretical part is focused on the archetypal theories of Jung. He marked ...
The aim of this thesis is the visual identity of the brand Staropramen analysis based on the theory of archetypes applied in marketing science. The theoretical part is focused on the archetypal theories of Jung. He marked ...
Ekonomická analýza vlivu fází Měsíce na lidské chování
Economic analysis of moon phases on human behaviour
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Strielkowski, Wadim
Date Issued: 2014
Date of defense: 16. 06. 2014
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Měsíc a jeho lunární cyklus je téma, které se ve společnosti objevuje již od pradávna. Ovlivňuje lunární cyklus lidský život včetně jeho ekonomických a sociálních aspektů? Chovají se obyčejní lidé a manažeři velkých korporací ...
The moon and its lunar cycle is a theme that occurs in society since time immemorial. Does lunar cycle affect human life including its economic and social aspects? Do ordinary people and managers of large corporations act ...
The moon and its lunar cycle is a theme that occurs in society since time immemorial. Does lunar cycle affect human life including its economic and social aspects? Do ordinary people and managers of large corporations act ...
Institutional Determinants of Investment Inflows into Transitional Economies
rigorous thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Mertlík, Pavel
Date Issued: 2016
Date of defense: 14. 03. 2016
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Práce se zabývá vztahem mezi kvalitou institucionálního prostředí a přílivem přímých zahraničních investic v postkomunistických zemích. Hlavním cílem je empiricky potvrdit tvrzení, že institucionální proměnné mají zásadní ...
This thesis investigates the relationship between institutional quality and the level of investment inflows into post-communist countries. I attempt to empirically verify the argument that institutional determinants are ...
This thesis investigates the relationship between institutional quality and the level of investment inflows into post-communist countries. I attempt to empirically verify the argument that institutional determinants are ...
Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost
Anděl awards in media: from its foundation to the present day
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Vedral, Jan
Date Issued: 2015
Date of defense: 21. 01. 2015
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Bakalářská práce Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost přináší celistvý pohled na mediální obraz cen Anděl prostřednictvím analýzy relevantních článků ve vybraných médiích. Pro tyto účely byly vybrány deníky ...
Bachelor thesis Anděl awards in media: From its foundation to the present day deals with analysis of medial reflection of Anděl wards from its foundation to the present day in chosen press. For this purpose following media ...
Bachelor thesis Anděl awards in media: From its foundation to the present day deals with analysis of medial reflection of Anděl wards from its foundation to the present day in chosen press. For this purpose following media ...