Search
Now showing items 1-10 of 1013
Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
The influence of the political movement ANO 2011 and Andrej Babiš on Czech policy and society after the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Shavit, Anna
Date Issued: 2016
Date of defense: 13. 06. 2016
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Hlavním cílem této bakalářské práce "Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013" je představit čtenářům komplexní ...
The main aim of the thesis "The influence of the political movement ANO 2011 and Andrej Babiš on Czech policy and society after the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013" is ...
The main aim of the thesis "The influence of the political movement ANO 2011 and Andrej Babiš on Czech policy and society after the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013" is ...
Kvantitativní výzkum příslušníků generace Z a jejich postojů k módě
Quantitative analysis of generation Z and its opinion of fashion
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Koudelková, Petra
Date Issued: 2020
Date of defense: 25. 06. 2020
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract not found
Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Greenwashing as a trend of fast fashion industry in the Czech market with a focus on H&M and Mango
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Koudelková, Petra
Date Issued: 2019
Date of defense: 13. 06. 2019
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Bakalářská práce představuje teorii a fungování zeleného marketingu a s ním spojený greenwashing, jenž je v posledních letech oblíbeným marketingovým nástrojem. Základní principy greenwashingu aplikuje autorka v oblasti ...
This bachelor thesis explains the theory and principles of functions of green marketing and greenwashing. Both of these marketing tactics are currently popular trends. The author has introduced and applied the fundamentals ...
This bachelor thesis explains the theory and principles of functions of green marketing and greenwashing. Both of these marketing tactics are currently popular trends. The author has introduced and applied the fundamentals ...
Oslavy Husovského triénia jako příklad církevní komunikace s veřejností
Celebrating the Hussite Triennium as an example of church public communication
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Orban, Karol
Date Issued: 2015
Date of defense: 16. 06. 2015
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Tato práce se zabývá církevní komunikací v ČR, se zaměřením na Církev československou. V případové studii nahlíží na církev jako na organizaci s firemní komunikací a zkoumá konkrétní kampaň Husovských slavností 2015 z ...
This work is concerned with church communication in the Czech Republic, focusing on the Czechoslovak Hussite Church. Using case study, it looks at it as the church is organization with its own corporate communication and ...
This work is concerned with church communication in the Czech Republic, focusing on the Czechoslovak Hussite Church. Using case study, it looks at it as the church is organization with its own corporate communication and ...
Marketing NHL v letech 2005-2015
Marketing of NHL in 2005-2015
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Halada, Jan
Date Issued: 2016
Date of defense: 13. 06. 2016
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na marketing Národní hokejové ligy (NHL) v rozmezí let 2005 až 2015. Tato kanadsko-americká soutěž vznikla v roce 1917 a dnes se jedná o nejstarší a nejslavnější hokejovou ligu na světě. Cílem ...
This thesis is focused on marketing of the National Hockey League (NHL) from 2005 to 2015. The NHL, having been founded in 1917, is the oldest and most famous ice hockey competition in the world. The aim of the study is ...
This thesis is focused on marketing of the National Hockey League (NHL) from 2005 to 2015. The NHL, having been founded in 1917, is the oldest and most famous ice hockey competition in the world. The aim of the study is ...
Současná vyjadřovací a jazyková praxe v oblasti marketingu z perspektivy marketingových specialistů
Present day-communication and language practise in the field of marketing from the prespective of marketing specialists
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Klabíková Rábová, Tereza
Date Issued: 2018
Date of defense: 14. 06. 2018
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The aim of the bachelor thesis is to outline an overview of language and language specifics which are used mainly by experts in the branch of marketing communication and PR as the part of a professional discourse. It ...
Bakalářská práce si klade za cíl podat přehled o současných jazykových prostředcích a jazykových specificích, jež jsou užívány zejména profesionály v oblasti marketingové komunikace a PR jako součásti specifického profesního ...
Bakalářská práce si klade za cíl podat přehled o současných jazykových prostředcích a jazykových specificích, jež jsou užívány zejména profesionály v oblasti marketingové komunikace a PR jako součásti specifického profesního ...
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Olfactory marketing - the usage of natural and artificially spread aroma in retail stores selling natural cosmetics
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Jesenský, Daniel
Date Issued: 2018
Date of defense: 13. 06. 2018
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ...
Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky" se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem ...
Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky" se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem ...
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Facing new challenges of digitalization in internal communications
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Poucha, Tomáš
Date Issued: 2017
Date of defense: 23. 01. 2017
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: (abstrakt) Jak komunikují komerční organizace směrem k zaměstnancům v době digitalizace? A daří se jim naplňovat specifické potřeby svých zaměstnanců? Tato práce se pokouší zmapovat interní komunikaci jakožto komplexní ...
How do organizations communicate to employees in the digital era? And how do they meet their specific needs? This work aims to map the complex knowledge of organizational communication in the context of current trends which ...
How do organizations communicate to employees in the digital era? And how do they meet their specific needs? This work aims to map the complex knowledge of organizational communication in the context of current trends which ...
Inovativní přístupy a specifika zaváděcí marketigové komunikace nových filmových distribučních společností v České republice
Innovative Approches and Specifics of the loading Makreting Communication of New Film distribution Companies in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Šobr, Michal
Date Issued: 2008
Date of defense: 18. 06. 2008
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract not found
Zobrazování živočišných produktů v reklamě
Portrayal of animal products in advertising
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Rosenfeldová, Jana
Date Issued: 2019
Date of defense: 19. 09. 2019
Faculty / Institute: Fakulta sociálních věd / Faculty of Social Sciences
Abstract: This bachelor thesis deals with strategies and techniques used by advertisers while communicating animal products. Researching these techniques, this paper observes psychological patterns through which our society rationalises ...
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi a technikami, které tvůrci reklam využívají při komunikaci živočišných produktů. Při výzkumu těchto technik jsou pozorovány psychologické vzorce, kterými si společnost racionalizuje ...
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi a technikami, které tvůrci reklam využívají při komunikaci živočišných produktů. Při výzkumu těchto technik jsou pozorovány psychologické vzorce, kterými si společnost racionalizuje ...