Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Profesní autonomie učitelů a ředitelů v současné Číně
Autonomy of directors and teachers in the current Chinese educational system
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Vedoucí práce: Voda, Jan
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 02. 02. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Rigorózní práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně ...
This thesis looks at the Chinese educational system and the autonomy that directors and teachers share in the decision making process. It not only examines the educational system as a whole but analyses different levels ...
This thesis looks at the Chinese educational system and the autonomy that directors and teachers share in the decision making process. It not only examines the educational system as a whole but analyses different levels ...
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Idea of school autonomy and its concept at the Waldorf School
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 18. 10. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména ...
This diploma thesis presents monographic study that deals with the autonomy of schools in the context of the idea of the Waldorf School and philosophical convictions of its founder Rudolf Steiner. The content itself brings ...
This diploma thesis presents monographic study that deals with the autonomy of schools in the context of the idea of the Waldorf School and philosophical convictions of its founder Rudolf Steiner. The content itself brings ...
Syndrom vyhoření učitelů v kontextu pomáhajících profesí
Teacher burnout syndrome in the context of helping professions
Rigorózní práce (OBHÁJENO)
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 06. 02. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Pedagogičtí pracovníci patří k profesi, která je nejvíce zatížena stresem a syndromem vyhoření. Aby se mohly symptomy, které vedou k syndromu vyhoření, eliminovat, je nutný správný a včasný zásah vedoucího pracovníka, tedy ...
Pedagogical staff is one of the most burdened professions of stress and burnout syndrome. In order to eliminate the symptoms leading to the burnout syndrome, the correct and timely intervention of the manager, as the ...
Pedagogical staff is one of the most burdened professions of stress and burnout syndrome. In order to eliminate the symptoms leading to the burnout syndrome, the correct and timely intervention of the manager, as the ...