Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Úlohy z prostředí Parket pro děti na přechodu mezi MŠ a 1. ročníkem ZŠ
Problems from environment Parquet for children entering the first grade of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 11. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem předložené diplomové práce je doplnit sérii gradovaných úloh z manipulativního prostředí Parkety. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech v 1. ročníku ZŠ. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami ...
The aim of the submitted diploma thesis is to complete a series of graded tasks from the manipulative environment of Parquet. Then apply these tasks to preschool and school children in the 1st year of elementary school. ...
The aim of the submitted diploma thesis is to complete a series of graded tasks from the manipulative environment of Parquet. Then apply these tasks to preschool and school children in the 1st year of elementary school. ...
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Project "Class symbol" and a square grid
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 23. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se ...
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience ...
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience ...
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Introduction into the topic of sequences at the secondary school of book culture in a motivating way
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z ...
The aim of the thesis is to present the potential of constructivist approaches to teach sequences at high school, with special attention to the problems leading to generalisation. You will read about critical points in the ...
The aim of the thesis is to present the potential of constructivist approaches to teach sequences at high school, with special attention to the problems leading to generalisation. You will read about critical points in the ...
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Didactic game as a way to open the world of geometry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...