Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Kognitivní strategie v genderově netradičních úlohách
Cognitiv strategies in gender non-traditional tasks
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Smetáčková, Irena
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 14. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Pohádka je jedním ze socializačních faktorů, který může v dítěti podporovat genderově stereotypní vnímání světa. Dívkám a chlapcům jsou v ní prezentovány ženské a mužské postavy v genderových rolích. Čímž umožňují dětem ...
A fairy tale is one of the socialization factors which can support gender stereotypes in children's perception of the world around them. Fairy tale presents male and female characters in their gender roles to both boys and ...
A fairy tale is one of the socialization factors which can support gender stereotypes in children's perception of the world around them. Fairy tale presents male and female characters in their gender roles to both boys and ...
Kooperace a její projevy u dětí předškolního věku
Cooperation and It's Manifestations of Pre-school Age Children
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hříbková, Lenka
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 04. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kooperace dětí předškolního věku při zadané úkolové hře. Práce se tedy zabývá významným aspektem sociálního vývoje - fenoménem kooperace, kterému je však věnována větší pozornost ...
This bachelor thesis is focused on the issue of cooperation of preschool children with a given task game. The thesis therefore deals with an important aspect of social development - the phenomenon of cooperation, which is ...
This bachelor thesis is focused on the issue of cooperation of preschool children with a given task game. The thesis therefore deals with an important aspect of social development - the phenomenon of cooperation, which is ...
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Social-emotional characteristics of gifted children at preschool age
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hříbková, Lenka
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů ...
This thesis deals with the issue of gifted pre-school children. The aim of this work is to identify and describe the socio-emotional characteristics of gifted preschoolers. The theoretical part focuses on general definitions ...
This thesis deals with the issue of gifted pre-school children. The aim of this work is to identify and describe the socio-emotional characteristics of gifted preschoolers. The theoretical part focuses on general definitions ...
Genderové aspekty hry s panenkou
Gender Issues of Playing with Dolls
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Smetáčková, Irena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým ...
The topic of my bachelor's thesis is related to gender socialization and accepted stereotypes, which lead to a different education and interests of girls and boys. Main aim of my research is to explore attitudes of preschool ...
The topic of my bachelor's thesis is related to gender socialization and accepted stereotypes, which lead to a different education and interests of girls and boys. Main aim of my research is to explore attitudes of preschool ...
Zpracování genderově netradičních pohádek dětmi předškolního věku s ohledem na osobu prezentující příběh
Processing of unconventional fairy tailes in preschool age with regard to the person presenting the story
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Smetáčková, Irena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 23. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Fears and monsters in preschool and young school age children
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Valentová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 29. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního ...
The presented bachelor thesis deals with the importance of ghosts in the imagination of children. The theoretical part deals with the influence of monsters on the European culture, defines the concept of fear and states ...
The presented bachelor thesis deals with the importance of ghosts in the imagination of children. The theoretical part deals with the influence of monsters on the European culture, defines the concept of fear and states ...
Gender v kresbě dětí předškolního věku
Gender in preschoolers drawing
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klusák, Miroslav
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 11. 09. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen