Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Práce učitelů s učebnicemi ve výuce vlastivědy
Use of social studies textbooks by primary school teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 09. 01. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá prací učitelů s učebnicemi v hodinách vlastivědy. Má práce poukazuje na skutečnost, že většina učitelů a učitelek z mého výzkumného vzorku používá učebnice především při plánování výuky vlastivědy, ...
The diploma thesis deals with the textbooks used by teachers of national history and geography. Most of the teachers included in my research sample use textbooks mainly for preparation of their lessons, which corresponds ...
The diploma thesis deals with the textbooks used by teachers of national history and geography. Most of the teachers included in my research sample use textbooks mainly for preparation of their lessons, which corresponds ...
Žákovské problémy při řízení školní třídy
Discipline problems during classroom management
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 05. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce nese název ,, Kázeňské problémy při řízení školní třídy.'' Cílem diplomové práce je ověření funkčnosti vybraného pedagogické postupu, jehož základem jsou zejména metody a techniky dramatické výchovy, jež ...
The thesis is entitled ,,Disciplinary problems in school management class.'' The goal is verify the functionality of educational proces, which is based particular the methods and techniques of drama that can be used in ...
The thesis is entitled ,,Disciplinary problems in school management class.'' The goal is verify the functionality of educational proces, which is based particular the methods and techniques of drama that can be used in ...
Sebehodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
Self-assesment of pupils at a primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 13. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce má teoreticko - empirický charakter. Práce je zaměřena na sebehodnocení žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je zjistit a interpretovat, jaké metody a nástroje využívají učitelé prvního stupně pro hodnocení ...
This diploma thesis has theoretic - empirical character. The thesis is focused on self - assessment proces of pupil on the firt level of primary school. The aim of the work is to ensure and to interpret which of methods ...
This diploma thesis has theoretic - empirical character. The thesis is focused on self - assessment proces of pupil on the firt level of primary school. The aim of the work is to ensure and to interpret which of methods ...
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Partnership and client approach in collaboration of family and school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Poche Kargerová, Jana
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 11. 01. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Teoretická část se zabývá významem partnerství a spolupráce rodiny a školy. Zaměřuje se na různé formy a způsoby spolupráce rodiny a školy, které ovlivňují spolupráci a dobré vzdělávací klima pro žáky. Přibližuje inovativní ...
The theoretical part deals with the importance of partnership and cooperation of family and school. It focuses on different forms and best educational climate for the students. Clarifies innovative communication during the ...
The theoretical part deals with the importance of partnership and cooperation of family and school. It focuses on different forms and best educational climate for the students. Clarifies innovative communication during the ...
Proměna pohledu na dítě a dětství v letech 1948 - 1989
Perception changes of the view of children and childhood from 1948 to 1989
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 24. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen