Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Activities offered by Primary Schools supporting the involvement of both parents and the pre-primary school resulting in a trouble free transition for the child
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách
Implementation of support measures for pupils with specific behavioral disorders in primary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 19. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování ...
The diploma thesis is focused on providing support to pupils with specific behavioral disorders at ordinary primary schools. Its aim is to find out how support is provided to pupils with specific behavioral disorders at ...
The diploma thesis is focused on providing support to pupils with specific behavioral disorders at ordinary primary schools. Its aim is to find out how support is provided to pupils with specific behavioral disorders at ...
Vývoj metodiky psaní levou rukou a přístup pedagogů k levorukým žákům
Development of the Methodology of Left-hander's Writing and Teacher's Attitude toward Left-handed Children
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 06. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vývojem metodiky psaní levou rukou, čerpáním z metodik v praxi základního vzdělávání, zkoumáním dostupných materiálů na téma levorukosti určených učitelům a rodičům žáků a popisem postupů a názorů ...
The thesis follows the development of the methodology of left-handers's writing, teacher's usage of the knowledge of methodology in a practice, researching the materials aimed in left- handness dedicated to teachers and ...
The thesis follows the development of the methodology of left-handers's writing, teacher's usage of the knowledge of methodology in a practice, researching the materials aimed in left- handness dedicated to teachers and ...
Literárně výchovný projekt ke knize Škola malého stromu Forresta Cartera
Literary-educational Project Focusing on The Education of Little Tree by Forrest Carter
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis deals with the introduction and subsequent implementation of eleven activities focusing on The Education of Little Tree by Forrest Carter. The three-day literary- educational project had been carried out ...
Diplomová práce se zabývá představením a následnou realizací jedenácti praktických zaměstnání zaměřených na knihu Škola Malého stromu Forresta Cartera. Třídenní literárně výchovný projekt byl realizován se žáky prvního ...
Diplomová práce se zabývá představením a následnou realizací jedenácti praktických zaměstnání zaměřených na knihu Škola Malého stromu Forresta Cartera. Třídenní literárně výchovný projekt byl realizován se žáky prvního ...
Výzkum stresu učitelů vybraných ZŠ
Stress research of teachers of selected elementary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanušová, Jaroslava
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 06. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: In 2003 The National Institute of Public Health (NIPH) in Prague carried out project of health promotion entitled "Reducing the risk of mental workload of teachers in primary schools and the possibility of objectification." ...
V roce 2003 probíhal pod garancí Státního zdravotního ústavu v Praze projekt podpory zdraví s názvem "Snížení rizika psychické pracovní zátěže učitelek základních škol a možnosti jejich objektivizace". Výzkum byl realizován ...
V roce 2003 probíhal pod garancí Státního zdravotního ústavu v Praze projekt podpory zdraví s názvem "Snížení rizika psychické pracovní zátěže učitelek základních škol a možnosti jejich objektivizace". Výzkum byl realizován ...
Žák 1. třídy a jeho adaptace v sociální oblasti z pohledu rodičů a učitelů 1. tříd ZŠ
First class primary school pupil and its adaptation in the social sphere from the perspective of parents and elementary school teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace žáků 1. třídy ZŠ na školní prostředí v sociální oblasti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na proces adaptace žáka na školní prostředí, ...
The diploma thesis deals with the adaptation 1st class primary school pupils, to the school environment in social area. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the process of ...
The diploma thesis deals with the adaptation 1st class primary school pupils, to the school environment in social area. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the process of ...
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním
Attitudes of elementary school teachers towards inclusive education of students with problematic behaviour
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 01. 06. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postoji pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním na základních školách. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy různých aprobací byly zjišťovány tři cíle. Prvním ...
This thesis explores the different types of primary school teachers' attitude towards inclusive education of pupils with behavioural problems. Three main goals were attempted through interviews with teachers of different ...
This thesis explores the different types of primary school teachers' attitude towards inclusive education of pupils with behavioural problems. Three main goals were attempted through interviews with teachers of different ...
Analýza pohybových aktivit dětí na základních školách v Praze 8
Analysis of physical activities of children at primary schools in Prague 8
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dlouhý, Martin
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 18. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá analýzou pohybových aktivit dětí na základních školách v Praze 8. Teoretická část práce obsahuje teoretické vymezení pojmů pohybová aktivita, její význam, dělení, doporučení pro děti staršího ...
Thesis deals with the analysis of physical activities of children in elementary schools in Prague 8. The theoretical part contains the theoretical notion of physical activity, its importance, cutting, recommendations for ...
Thesis deals with the analysis of physical activities of children in elementary schools in Prague 8. The theoretical part contains the theoretical notion of physical activity, its importance, cutting, recommendations for ...