Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Práce s texty autorů Liberecka na 2. stupni základních škol
Work with Texts of Liberec Region Authors on the Lower Secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 10. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Resumé Je tomu již osm let, kdy byl schválen nový systém kurikulárních dokumentů, a kdy se učitelům dala možnost vlastní volby v rozvržení výuky a vedení hodin. Bohužel, tato změna přístupu k výuce není vidět u všech ...
Résumé It is eight years ago when a new system of curriculum documents was approved and when teachers were given opportunity of their own choice in lesson planning and lesson management. Unfortunately, this change in ...
Résumé It is eight years ago when a new system of curriculum documents was approved and when teachers were given opportunity of their own choice in lesson planning and lesson management. Unfortunately, this change in ...
Adventní kalendář plný příběhů - pedagogický projekt na rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole
Advent-calender full of stories - educational project in development of before-reader's skills of children at nursery school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. ...
5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is ...
5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is ...
Využití Povídek malostranských ve výuce literatury na ZŠ
Making use of Povídky malostranské in teaching literature at elementary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 03. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: První část diplomové práce předkládá didakticky transformovaný výklad o Janu Nerudovi, jeho životě a tvorbě, a o Povídkách malostranských jako komplexním díle. Jsou zde obecné informace o cyklu povídek, nastíněn je proces ...
The first part of the thesis presents didactically transformed interpretation about Jan Neruda, his life and work, and about Povídky malostranské as a part of the complex. There is general information about the cycle of ...
The first part of the thesis presents didactically transformed interpretation about Jan Neruda, his life and work, and about Povídky malostranské as a part of the complex. There is general information about the cycle of ...