Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 15
Výuka lineární algebry na středních školách
Linear Algebra Education at Secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce s názvem Výuka lineární algebry na středních školách je rozdělena na část teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá identifikací témat lineární algebry v učivu matematiky na středních ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály
LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má výuka fraktální geometrie podpořená počítačem a robotickou stavebnicí ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Pupils' problems when solving problems requiring substitution
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část ...
Title: Pupils' problems when solving problems requiring substitution Abstract: The work focuses on 8th and 9th graders' difficulties and mistakes when solving problems using substitution. The theoretical part defines the ...
Title: Pupils' problems when solving problems requiring substitution Abstract: The work focuses on 8th and 9th graders' difficulties and mistakes when solving problems using substitution. The theoretical part defines the ...
Matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky u žáků 1. stupně ZŠ
Mathematical Environments Mazes and Cycle Path with Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o matematických prostředích Bludiště a Cyklostezky. V úvodní části se zabývá vymezením dvou protipólních edukačních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického. V rámci konstruktivistického ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
Výuka matematiky metodou CLIL na 2.stupni ZŠ
Teaching Mathematics using the CLIL method for lower secondary pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá CLILem, tedy obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, konkrétně integrací matematiky a anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Pro realizaci této metody jsem zvolila témata shodné ...
This diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method ...
This diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method ...
Pojmotvorný proces ve 2D geometrii u žáků 1. stupně ZŠ
Concept Building Process in 2D Geometry of Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem pojmotvorného procesu v oblasti 2D geometrie. Problematika je zaměřena na děti předškolního a mladšího a středního školního věku. V teoretické části jsou vymezeny dané vývojové etapy a pro ně ...
The diploma thesis deals with the topic of concept building process in 2D geometry. The topic is aimed at preschoolers and school-aged children. The theoretical part describes the stages of human development and the cognitive ...
The diploma thesis deals with the topic of concept building process in 2D geometry. The topic is aimed at preschoolers and school-aged children. The theoretical part describes the stages of human development and the cognitive ...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Constructivist teaching of the area of a triangle and parallelogram in two classes with a different background in teaching mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...
Formální a neformální poznatky o logaritmech u žáků SŠ
Formal and informal knowledge of logarithms in secondary school students
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na použití zjednodušených funkcionálních rovnic při procvičování logaritmů. Cílem práce je na základě experimentu určit, do jaké míry jsou poznatky žáků střední školy o pojmu logaritmus formální ...
This thesis is focused on the utilization of simplified functional equations in logarithm exercise. The goal of this work is to assess the degree of formalism in the logarithm knowledge of high school students. The first ...
This thesis is focused on the utilization of simplified functional equations in logarithm exercise. The goal of this work is to assess the degree of formalism in the logarithm knowledge of high school students. The first ...
Finanční matematika na středních školách
Financial Mathematics in High Schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o dokumentech, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a informovat o současném ...
The thesis is dealing with the current state of teaching financial literacy and financial mathematics at high schools. The purpose of this thesis is to sum up information about documents that are source for teaching of ...
The thesis is dealing with the current state of teaching financial literacy and financial mathematics at high schools. The purpose of this thesis is to sum up information about documents that are source for teaching of ...
Kvalita pracovních listů v ČR pro rozvoj předmatematické gramotnosti
Quality of Worksheets in the Czech republic for developement of Pre-mathematics literacy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá hodnocením pracovních listů zaměřených na předmatematickou gramotnost. Analýza 190 pracovních listů se opírá o pět vybraných klíčových kritérií. Tato analýza je porovnána s analýzou řešení vybraných ...
The Final thesis deals with the evaluation of worksheets based on pre-mathematics literacy. The analysis of 190 worksheets is supported with five chosen key criteria. This analysis is compared with the analysis of solutions ...
The Final thesis deals with the evaluation of worksheets based on pre-mathematics literacy. The analysis of 190 worksheets is supported with five chosen key criteria. This analysis is compared with the analysis of solutions ...