Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Operace Silver A v Pardubicích (1941-1942): Didaktické využití regionálních dějin při projektové výuce na 2. stupni ZŠ
Operation Siver A in the region of Pardubice (1941-1942): Use of regional history in a cross - curricular projekt at lower - secondary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 02. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá regionálními dějinami a možnostmi jejich didaktického využití ve výuce dějepisu na základní škole. Teoretická část práce se věnuje charakteristice projektového vyučování a regionálních dějin. Současně je ...
This thesis deals with regional history and possibilities of its didactic use in teaching of History at lower - secondary school. The theoretical part of the thesis is devoted to the characterization of the project methods ...
This thesis deals with regional history and possibilities of its didactic use in teaching of History at lower - secondary school. The theoretical part of the thesis is devoted to the characterization of the project methods ...
Průmyslová revoluce: efektivita projektové výuky ve srovnání s výkladovou metodou
Industrial Revolution: efficiency of the project teaching compared to lecture method
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Autorka diplomové práce se zabývá dvěma vyučovacími metodami, které jsou porovnávány nejen z hlediska jejich pozitiv a negativ, ale také ve smyslu jejich efektivity. Na příkladu jednoho tematického celku z obsahu dějepisného ...
The thesis is aimed at two different teaching methods, which are compared not only from the viewpoint of their positives and negatives, but also their effectiveness is valuated. One thematic unit from the history curriculum ...
The thesis is aimed at two different teaching methods, which are compared not only from the viewpoint of their positives and negatives, but also their effectiveness is valuated. One thematic unit from the history curriculum ...