Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Proměny vztahu učitele a žáka v historickém kontextu
Changes in the Realtionship between Teacher and Pupil in the historical Context
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cíl diplomové práce byl zvolen tak, aby sledoval a zachytil proměny vztahů dvou hlavních aktérů školy, tj. učitele a žáka. Tato proměna je však vázána na dobový kontext a vývoj školy jako instituce. Hrají zde roli i dobové ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí
Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zvírotský, Michal
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy. Teoretická část se věnuje základním poznatkům o šikaně, jsou zde popsány ...
Title: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying ...
Title: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying ...
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Development reading literacy by project in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 22. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí ...
This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of ...
This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of ...
Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mojžíšová, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Anotace: Černá, M.: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. /Diplomová práce/ Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, ...
Title: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Annotation: Černá, M.: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. /Diploma thesis/ Prague 2013 - Charles University, ...
Title: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Annotation: Černá, M.: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. /Diploma thesis/ Prague 2013 - Charles University, ...
Vybraný žák se specifickou poruchou chování ve vzdělávacím procesu
Student with specific dystrophy in the educational process
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanušová, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch chování. V teoretické části autorka vymezuje pojem poruchy chování, klasifikuje poruchy chování a detailněji popisuje jednotlivé poruchy chování ...
This diploma thesis is focused on the issue of specific behavior disorders. The author defines the term of behavior disorder in a theoretical part, she classifies particular behavior disorders and she decribes them in depth ...
This diploma thesis is focused on the issue of specific behavior disorders. The author defines the term of behavior disorder in a theoretical part, she classifies particular behavior disorders and she decribes them in depth ...
Komunikace rodiny a školy na 1. stupni základní školy v současnosti
Communication between a family and a school directed to the contemporary elementary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé ...
The aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, ...
The aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, ...