Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Filosofie Sørena Kierkegaarda a její využití ve výuce filosofie na středních školách
Philosophy of Søren Kierkegaard and Its Use in High School Education in Philosophy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Blažková, Miloslava
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 17. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá filosofií Sørena Kierkegaarda z pohledu budoucí učitelky. První část práce podává teoretický přehled základních myšlenek dánského filosofa, založený na komparaci s dalšími významnými filosofy. ...
This graduation theses deals with the philosophy of Søren Kierkegaard from the point of view of fututre teacher. The first part of the theses offers theoretical overview of basic thoughts of the Danish philosopher based ...
This graduation theses deals with the philosophy of Søren Kierkegaard from the point of view of fututre teacher. The first part of the theses offers theoretical overview of basic thoughts of the Danish philosopher based ...
Masaryk a filosofie
Masaryk and Philosophy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 09. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ústředním tématem této diplomové práce je filosofie Tomáše Garrigue Masaryka. Tato práce si klade za cíl podat ucelený a přehledný vývoj Masarykova myšlení. Chce ukázat hlavní vlivy na Masaryka, jakožto filosofa. Práce ...
The topic of the present thesis is the philosophy of Tomáš Garrigue Masaryk. The main aim of the theses is to create a complete and lucid progress of Masaryk's thinking considering the main influence on Masaryk as a ...
The topic of the present thesis is the philosophy of Tomáš Garrigue Masaryk. The main aim of the theses is to create a complete and lucid progress of Masaryk's thinking considering the main influence on Masaryk as a ...
K problematice pokroku
to problem of progress
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 08. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předložená práce se zabývá vývojem konceptu pokroku, víry v pokrok a jeho proměnami ve vybraných historických obdobích a filosofických koncepcích. Otázka pokroku a jeho percepce je velice rozsáhlá a v mnoha ohledech sporná, ...
The present thesis deals with the concept of progress and faith in progress as well as changes of this notion in selected historical periods and philosophies. The topic of progress and perception thereof is extensive and ...
The present thesis deals with the concept of progress and faith in progress as well as changes of this notion in selected historical periods and philosophies. The topic of progress and perception thereof is extensive and ...
Filosofie výchovy a otázka možnosti výuky etiky
Philosophy of education and the question of teaching ethics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zicha, Zbyněk
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 07. 01. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá otázkou možnosti výuky etiky. Věnuje se především filosofii výchovy a etice. Základní otázka zní, zda je vůbec možné smysluplně vyučovat etiku. Práce též reflektuje podstatu a povahu výchovy a ...
The Thesis deals with possibility of teaching ethics. It explores philosophy of education and ethics. Basic question is whether it is even reasonable to teach ethics. Thesis also reflects the essence and nature of upbringing ...
The Thesis deals with possibility of teaching ethics. It explores philosophy of education and ethics. Basic question is whether it is even reasonable to teach ethics. Thesis also reflects the essence and nature of upbringing ...
Merleau-Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání
Merleau-Ponty's use of painting experience for critique of perception
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rybák, David
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 07. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis Merleau-Ponty's Use of Painting Experience for Critique of Perception discusses the philosophy of Maurice Merleau-Ponty and his contribution to perception of corporeality and the body, and especially to use of ...
Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání Pontyho a jejím přínosu v oblasti vnímání těla a tělesnosti a zejména ve využití percepce v umění na základě představy o tom, že pravda a věrnost vnímané věci nemusí ...
Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání Pontyho a jejím přínosu v oblasti vnímání těla a tělesnosti a zejména ve využití percepce v umění na základě představy o tom, že pravda a věrnost vnímané věci nemusí ...
Komparace filosofie Jana Amose Komenského a René Descarta
Comparison Philosophies of Jan Amos Komenský and René Descartes
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 07. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Komparace filosofie Jana Amose Komenského a René Descarta Cílem této práce je porovnání filosofie Jana Amose Komenského a René Descarta na jejich zásadních dílech, tedy Labyrintu světa a ráji srdce a na Úvahách o první ...
Comparison of Philosophies of Jan Ámos Komenský and René Descartes The aim of this work is comparison of philosophies of Jan Ámos Komenský and René Descartes based on their essential works, i.e."Labyrint světa a ráj srdce" ...
Comparison of Philosophies of Jan Ámos Komenský and René Descartes The aim of this work is comparison of philosophies of Jan Ámos Komenský and René Descartes based on their essential works, i.e."Labyrint světa a ráj srdce" ...