Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Divadlo Fórum a jeho vliv na řešení problémů ve třídním kolektivu na 1. st. ZŠ
Forum theatre and its influence on solving the problems in the clas of the Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svobodová, Radmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zam ena na oblast dramatické výchovy, která je mojí specializací, konkrétn na jednu z jejích metod - divadlo Fórum. Jejím cílem je posoudit ú innost divadla Fórum p i ešení káze ských problém mezi žáky ...
The dissertation concentrates on drama in education, which is my specialization, specifically on one of its techniques - Forum Theatre. Its objective is to assess the efficiency of Forum Theatre as a method applied to solve ...
The dissertation concentrates on drama in education, which is my specialization, specifically on one of its techniques - Forum Theatre. Its objective is to assess the efficiency of Forum Theatre as a method applied to solve ...
Strukturované drama o Ctiradovi a Šárce jako cesta k pochopení výrazových prostředků symfonické básně
Structured drama about Ctirad and Sarka as the way for understanding the symfonic poem
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svobodová, Radmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá využitím metody strukturovaného dramatu pro přiblížení obsahu symfonické básně žákům 1. stupně ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty argumenty z odborné literatury pro propojení obou uměleckých oborů - hudebního ...
The thesis examines the usage of the method of structured drama in explaining the content of a classical piece of music to pupils on Primary school. In the theoretical part, the arguments which support the combination of ...
The thesis examines the usage of the method of structured drama in explaining the content of a classical piece of music to pupils on Primary school. In the theoretical part, the arguments which support the combination of ...