Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Současné učebnice dějepisu jako prostředek k rozvíjení historického myšlení žáků základních škol - příklad Velké francouzské revoluce
Contemporary history textbooks as a tool for developping historical thinking of the elementary school students - case of French Revolution
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Najbert, Jaroslav
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 17. 01. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis inspects how the topic of French Revolution is presented in three chosen textbooks, corresponding exercise books and, in some cases, methodical guidelines for Czech elementary schools (textbooks by the publishing ...
Diplomová práce zkoumá zpracování tématu Velké francouzské revoluce ve třech vybraných učebnicích, korespondujících pracovních sešitech a případně metodických příručkách pro české základní školy (učebnice od nakladatelství ...
Diplomová práce zkoumá zpracování tématu Velké francouzské revoluce ve třech vybraných učebnicích, korespondujících pracovních sešitech a případně metodických příručkách pro české základní školy (učebnice od nakladatelství ...
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na téma odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce a jeho didaktické pojetí
Comparison of chosen Czech and German secondary school history textbooks focusing on the expulsion of German population after World War II and its didactic concept
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 12. 09. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis deals with a comparison of selected Czech and German secondary school history textbooks with a focus on the topic of the expulsion of the German population after World War II. The theoretical part is devoted ...
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Teoretická část je věnovaná ...
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Teoretická část je věnovaná ...
Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Journals of teaching history as a practical methodical support to Czechoslovak teachers of history in the period 1948-1970
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu
Comparison of selected Czech and German High school textbooks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Parkan, František
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 14. 01. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Anotace: Práce se věnuje srovnání vybraných současných českých a německých učebnic dějepisu pro střední školy. Analyzuje český a německý středoškolský systém se zaměřením na výuku dějepisu. Porovnává a přílohami dokládá ...
The topic of the presented thesis is a comparison of selected contemporary Czech and German history textbooks, designed for high schools. It analyzes the Czech and the German high school system, with a focus on the teaching ...
The topic of the presented thesis is a comparison of selected contemporary Czech and German history textbooks, designed for high schools. It analyzes the Czech and the German high school system, with a focus on the teaching ...
Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Problematics of the History education at High schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Parkan, František
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 05. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin ...
KEYWORDS: pupil, student's book, didactical analyses, students, student's book function analysis, modern history, tuition, didactical materials The thesis theme is 'The problematics of modern history education at secondary/high ...
KEYWORDS: pupil, student's book, didactical analyses, students, student's book function analysis, modern history, tuition, didactical materials The thesis theme is 'The problematics of modern history education at secondary/high ...
Obraz první republiky v učebnicích dějepisu 2. poloviny 20. století
Reflection of the First Czechoslovak Republic in the History of Textbooks in the Second Half of the 20th Century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá obrazem první republiky v učebnicích dějepisu ve 2. polovině 20. století. Hlavním záměrem práce je reflexe způsobu a proměny zpracování výkladu první republiky v učebnicích dějepisu vydávaných ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
Pedagog Josef Soukup
Pedagogue Josef Soukup
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pokorný, Jiří
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 11. 06. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky ...
The theme of my thesis is the patriotic pedagogue Josef Věnceslav Soukup (1819-1882) whose life was full of feverish activity in the educational system. Moreover he was a prolific author of textbooks (one of his famous is ...
The theme of my thesis is the patriotic pedagogue Josef Věnceslav Soukup (1819-1882) whose life was full of feverish activity in the educational system. Moreover he was a prolific author of textbooks (one of his famous is ...
Přechodové rituály jako téma v učebnicích dějepisu
Rites of passage as a theme in the history textbooks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 25. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Záměrem diplomové práce Přechodové rituály jako téma v učebnicích dějepisu je analyzovat učebnice dějepisu druhého stupně základní školy z hlediska vybraných přechodových rituálů. Této praktické části předchází obecné ...
The intention of the Diploma thesis Rites of passage as a theme in the history textbooks is analyze the history textbooks of upper primary school in terms of rites of passage. This practical part is preceded by general ...
The intention of the Diploma thesis Rites of passage as a theme in the history textbooks is analyze the history textbooks of upper primary school in terms of rites of passage. This practical part is preceded by general ...