Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku
Developing communication skills for children preschool age
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 07. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Klíčová slova: komunikace, komunikační kompetence, ontogeneze řeči, ovlivňující faktory, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, rodina, učitelka, mateřská škola, stimulační program ...
Key words: communication, communication skills, ontogenesis of speech, influencing factors, communication skills, general educational program for preschool education, preschool age, family, teacher, nursery school, a ...
Key words: communication, communication skills, ontogenesis of speech, influencing factors, communication skills, general educational program for preschool education, preschool age, family, teacher, nursery school, a ...
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Activities offered by Primary Schools supporting the involvement of both parents and the pre-primary school resulting in a trouble free transition for the child
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Forms of Family and School Cooperation at the Beginning of School Attandance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
Problematika vztahu rodiny a mateřské školy
Issue of relationship between family and kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlová, Jana
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 10. 09. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři ...
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the ...
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the ...
Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cooperation of Family and School at the Beginning of School Attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 25. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of the education. The theoretical part is focused on the family and the school such as an educational institution. It describes a fixing ...
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou ...
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako na výchovně-vzdělávací instituci. Popisuje zakotvení spolupráce mezi rodinou a školou ...
Centrum pro předškolní děti
Child care centre
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Opravilová, Eva
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 08. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá nově vznikajícími formami veřejné předškolní výchovy. Cílem výzkumu bylo popsat a zhodnotit Centra pro předškolní děti, charakterizovat je a porovnat se systémem edukace v mateřských školách. ...
Master's thesis deals with newly emerging forms of public preschool education. The research objective was to describe and evaluate the Center for preschool children, to characterize and compare it with the system of education ...
Master's thesis deals with newly emerging forms of public preschool education. The research objective was to describe and evaluate the Center for preschool children, to characterize and compare it with the system of education ...
Komunikace rodiny a školy na 1. stupni základní školy v současnosti
Communication between a family and a school directed to the contemporary elementary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé ...
The aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, ...
The aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, ...