Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Obtíže u dětí přípravných tříd se zaměřením na narušenou komunikační schopnost
Difficulties in chidren of preparatory classes with a focus on impaired communication ability
Rigorózní práce (NEOBHÁJENO)
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 08. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Abstrakt:Abstrakt: Komunikace představuje schopnost, jak můžeme v běžném životě vyjádřit a sdílet své myšlenky, zkušenosti i pocity. Komunikace sehrává důležitou roli také v průběhu vzdělávání. Ve vzdělávání informace ...
Abstract:Abstract: Communication constitutes the ability to express and share our thoughts, experiences and feelings in everyday life. Communication also plays an important role in the process of education. In education, ...
Abstract:Abstract: Communication constitutes the ability to express and share our thoughts, experiences and feelings in everyday life. Communication also plays an important role in the process of education. In education, ...
Role speciálního pedagoga v předškolním vzdělávání dětí s autismem
The Role of Special educator in Pre-school education of Children with Autistic Disorders
Rigorózní práce (NEOBHÁJENO)
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 08. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Rigorózní práce se zabývá rolí speciálního pedagoga v předškolním vzdělávání dětí s autismem. Vychází ze studia odborné literatury a z dlouholeté praxe autorky, speciální pedagožky v mateřské škole se speciálními třídami, ...
Rigorosum thesis follows up the role of the special education teachers in pre-school learning of children with autism. It's based on the study of the professional literature, long term experience of the author who works ...
Rigorosum thesis follows up the role of the special education teachers in pre-school learning of children with autism. It's based on the study of the professional literature, long term experience of the author who works ...
ICT technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí s KP, jehož součástí je zrakové postižení
ICT technology as a medium of education for children with multiple disabilities, includint the visual impaired
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mlčková, Marie
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 20. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je význam IC technologií jako prostředku pro vzdělávání žáků s kombinovaným postižením s dominantním zrakovým postižením. Lze konstatovat, že význam IC technologií ve vzdělávání osob ...
The aim of the diploma thesis is to find out the importance of ICT as a means for the education of pupils with combined disabilities with dominant visual disabilities. It can be said that the importance of ICT in the ...
The aim of the diploma thesis is to find out the importance of ICT as a means for the education of pupils with combined disabilities with dominant visual disabilities. It can be said that the importance of ICT in the ...
Integrace dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy
Integration of children with disabilities in regular kindergarten
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Housarová, Blanka
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 15. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky při integraci dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy na Nymbursku a Kolínsku. Popsat vhodná podpůrná opatření. Z uvedené analýzy strukturovat efektivní strategie, ...
The aim of this diploma thesis is to analyze the integration of children with disabilities into a general kindergarten within the regions of Nymburk and Kolin, to describe appropriate auxiliary measures, and to use the ...
The aim of this diploma thesis is to analyze the integration of children with disabilities into a general kindergarten within the regions of Nymburk and Kolin, to describe appropriate auxiliary measures, and to use the ...