Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 469
Vývoj písemného projevu u žáků od 1. do 5. ročníku základní školy
Handwriting development from 1st to 5th grade of elementary school
Dizertační práce
Vedoucí práce: Kucharská, Anna
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 20. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: TITLE Handwriting development from 1st to 5th grade of elementary school Author: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová Department: Department of Psychology, Faculty of Education Charles University Supervisor: Doc. PhDr. PaedDr. Anna ...
NÁZEV Vývoj písemného projevu u žáků od 1. do 5. ročníku základní školy Autorka: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová Katedra (ústav): Katedra psychologie PedF UK Školitelka: Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph. D. ABSTRAKT Tato ...
NÁZEV Vývoj písemného projevu u žáků od 1. do 5. ročníku základní školy Autorka: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová Katedra (ústav): Katedra psychologie PedF UK Školitelka: Doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph. D. ABSTRAKT Tato ...
Teorie rámců a její edukační možnosti
Theory of Frames and its Educational Possibilities
Dizertační práce
Vedoucí práce: Janovec, Ladislav
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 21. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Theory of Frames and its Educational Possibilities Jan Huleja Czech Language Departement PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Abstract The dissertation Theory of Frames and its Educational Possibilities consists of a theoretical, ...
Teorie rámců a její edukační možnosti Jan Huleja Katedra českého jazyka PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Abstrakt Disertační práce Teorie rámců a její edukační možnosti sestává z teoretické, praktické a didaktické kapitoly. ...
Teorie rámců a její edukační možnosti Jan Huleja Katedra českého jazyka PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Abstrakt Disertační práce Teorie rámců a její edukační možnosti sestává z teoretické, praktické a didaktické kapitoly. ...
Aktuální vědní poznatky a jejich didaktická transformace na příkladu tématu evoluce hominidů
Contemporary Scientific Knowledges and its Pedagogical Transformation by Way of Example of Human Evolution's Topic
Dizertační práce
Vedoucí práce: Vančata, Václav
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 24. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato dizertační práce se zabývá didaktickou transformací moderních vědních poznatků z oblasti paleoantropologie a evoluční antropologie do výuky věd o člověku na 2. a 3. stupni v České republice. Hlavním cílem práce, ...
This thesis is about the pedagogical transformation of modern scientific knowledge from the field of palaeoanthropology and evolution anthropology to the teaching about human at the first and high schools in the Czech ...
This thesis is about the pedagogical transformation of modern scientific knowledge from the field of palaeoanthropology and evolution anthropology to the teaching about human at the first and high schools in the Czech ...
Argumentace v přesvědčeních a praktikách učitelů matematiky v kontextu České republiky
Argumentation in mathematics teachers' beliefs and practices in the context of the Czech Republic
Dizertační práce
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 25. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce bylo popsat, jak na pozadí českého kontextu ovlivňují přesvědčení a praktiky učitelů způsob, kterým je vedena matematická argumentace ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a nižších gymnáziích. V ...
I aim to describe how teachers' beliefs and practices influence the way mathematical argumentation is conducted in lower secondary mathematics classroom within the Czech curricular context. I present results of two studies: ...
I aim to describe how teachers' beliefs and practices influence the way mathematical argumentation is conducted in lower secondary mathematics classroom within the Czech curricular context. I present results of two studies: ...
Projevy metaforičnosti v onomastice u žáků a studentů
Metaphorical patterns in onomastics recognizable by pupils and students
Dizertační práce
Vedoucí práce: Janovec, Ladislav
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 21. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This dissertation thesis deals with metaphorical patterns in a specific language material - names for partner (pet names) as recognizabled by pupils of age 14 to 16 and students of age 18 to 20. Names for partner, i. e. ...
Disertační práce zkoumá projevy metaforičnosti, jak je ve specifickém jazykovém materiálu, partnerských pojmenováních, vnímají žáci devátých tříd a studenti čtvrtých ročníků středních škol. Partnerská pojmenování, tedy ...
Disertační práce zkoumá projevy metaforičnosti, jak je ve specifickém jazykovém materiálu, partnerských pojmenováních, vnímají žáci devátých tříd a studenti čtvrtých ročníků středních škol. Partnerská pojmenování, tedy ...
Prediktory sociální participace dětí s dětskou mozkovou obrnou v základních školách v České republice a Republice Srbsko
Predictors of Social Participation of CHildren with Cerebral Palsy in Primary Schools in the Czech Republic and Republic of Serbia
Dizertační práce
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 21. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The main aim of this dissertation is to determine the predictors of social participation of pupils with cerebral palsy in elementary schools in the Czech Republic and the Republic of Serbia which, in other words, means ...
Hlavním cílem této disertace je určit prediktory sociální participace žáků s mozkovou obrnou na základních školách v České republice a v Srbsku, což znamená vymezit faktory, které by mohly determinovat úroveň jejich sociální ...
Hlavním cílem této disertace je určit prediktory sociální participace žáků s mozkovou obrnou na základních školách v České republice a v Srbsku, což znamená vymezit faktory, které by mohly determinovat úroveň jejich sociální ...
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Reflection of the Framework Educational Program for Basic Schools of Art in Czech Elementary Art Education
Dizertační práce
Vedoucí práce: Nedělka, Michal
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 27. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Disertační práce Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV) v českém základním uměleckém vzdělávání se zabývá vývojem současné pedagogické reformy a její aplikací v hodinách hudební ...
The Ph.D. thesis Reflection of the Framework Educational Program for Basic Schools of Art in Czech Elementary Art Education deals with current development of pedagogical reform and its implication in lessons of music theory ...
The Ph.D. thesis Reflection of the Framework Educational Program for Basic Schools of Art in Czech Elementary Art Education deals with current development of pedagogical reform and its implication in lessons of music theory ...
Nematematický svět učebnic matematiky pro 6. ročník základních škol a v oblasti finanční matematiky
Non-mathematical world of mathematics textbook for 6th grade of lower secondary schools and in the area of financial literacy
Dizertační práce
Vedoucí práce: Bendl, Stanislav
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 19. 12. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem dizertační práce je zkoumat nematematický obsah učebnic matematiky. Učebnice matematiky není jen pedagogický dokument, ale také kulturní artefakt, který vzniká v konkrétní společnosti s konkrétními společenskými ...
The aim of the dissertation thesis is to study the non-mathematical content of textbooks of mathematics. Textbooks of mathematics are not only a pedagogical document but also a cultural artefact that is produces in a ...
The aim of the dissertation thesis is to study the non-mathematical content of textbooks of mathematics. Textbooks of mathematics are not only a pedagogical document but also a cultural artefact that is produces in a ...
Problém filosofie v arabském středověkém myšlení
Problem of Philosophy in Arabic Medieval Thinking
Dizertační práce
Vedoucí práce: Hogenová, Anna
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 09. 11. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Středověká filozofie v arabském prostředí usilovala o harmonizaci řeckého dědictví s náboženskou tradicí. Proti těmto snahám s cílem obrany náboženství před filozofy velmi ostře vystupovali mnozí vládci, učenci a teologové. ...
Medieval philosophy in the Arabic world has sought to harmonize the Greek philosophic tradition with the Islamic religion. Many rulers, scholars and theologians were against this intellectual approach and defend the Islam ...
Medieval philosophy in the Arabic world has sought to harmonize the Greek philosophic tradition with the Islamic religion. Many rulers, scholars and theologians were against this intellectual approach and defend the Islam ...
Analýza písemně zpracovaných příprav na hodinu CLIL
Dizertační práce
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Dátum publikování:
Datum obhajoby: 19. 12. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Content and Language Integrated Learning (CLIL) je pedagogický přístup, kdy se cizí jazyk používá jako nástroj pro vyučování nejazykového předmětu, resp. jeho části. Přestože existují nejrůznější podoby implementace CLIL, ...
Content and language integrated learning (CLIL) is a dual focused educational approach in which an additional language is used for the learning and teaching of both language and a non- linguistic subject or its part. While ...
Content and language integrated learning (CLIL) is a dual focused educational approach in which an additional language is used for the learning and teaching of both language and a non- linguistic subject or its part. While ...