Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 23
Spolupráce mezi učitelem a rodiči na počátku školní docházky
Cooperation between teacher and parents at the beginning of the school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou - školou, jejich významem na počátku školní docházky, přínosem v oblasti individualizace potřeb dítěte a vzdělávacích pokroků. Akčním výzkumem hledám odpověď na ...
This diploma thesis deals with forms of cooperation between family - school, their meaning at the beginning of the school attendance, the benefit of the individualization of the child's needs and the educational progress. ...
This diploma thesis deals with forms of cooperation between family - school, their meaning at the beginning of the school attendance, the benefit of the individualization of the child's needs and the educational progress. ...
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
How to keep and develop the children's inner motivation at the beginning of the school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, ...
This thesis focuses on keeping and developing the inner motivation for learning in the first class of the primary waldorf school, where the author works as a class teacher. The theoretical part of the thesis contains the ...
This thesis focuses on keeping and developing the inner motivation for learning in the first class of the primary waldorf school, where the author works as a class teacher. The theoretical part of the thesis contains the ...
Rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků od 1. do 2. ročníku ZŠ
Development of self-assessment skills of pupils in 1st and 2nd year of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Spilková, Vladimíra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část je zaměřena na prezentaci poznatků z oblasti školního hodnocení a sebehodnocení žáků, vymezuje základní pojmy, typy, formy a funkce hodnocení a sebehodnocení, ...
This graduation thesis has a theoretical and an exploratory character. The theoretical part is focused on the knowledge in the field of school evaluation and self- assessment of pupils. It defines the basic concepts, types, ...
This graduation thesis has a theoretical and an exploratory character. The theoretical part is focused on the knowledge in the field of school evaluation and self- assessment of pupils. It defines the basic concepts, types, ...
Metodika výuky techniky řeči pro vybranou třídu I.stupně ZŠ
Methodology of voice education of particular class in the Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svobodová, Radmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem mé diplomové práce je vytvořit metodiku techniky řeči pro konkrétní třídu, která bude zastřešena tématem Pravěk. V teoretické části se zabývám jednotlivými výukovými stupni techniky řeči, jako je držení těla, dech, ...
The goal of this diploma thesis is to build up a methodology of speech techniques for a specific class which is covered in the topic "Prehistory". In the theoretical part I am engaged in particular teaching stages of speech ...
The goal of this diploma thesis is to build up a methodology of speech techniques for a specific class which is covered in the topic "Prehistory". In the theoretical part I am engaged in particular teaching stages of speech ...
Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice
Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice zjišťuje, jak na vybrané základní škole podporují začínající učitele v oblasti profesního rozvoje. Jaké možnosti je škola schopna začínajícím učitelům ...
The thesis called Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice explores how the chosen school supports the beginning teachers in the area of their professional development and what opportunities are provided ...
The thesis called Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice explores how the chosen school supports the beginning teachers in the area of their professional development and what opportunities are provided ...
Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Assessment of Pupils at Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem práce je hodnocení žáků na 1. stupni základní školy ve vztahu k motivaci učení. V teoretické části jsou popsány druhy a formy hodnocení, aspekty ovlivňující motivaci žáků. Praktická část se zabývá výzkumem, zda ...
The present thesis focuses on assessment of pupils at primary school in relation to motivation for learning. The theoretical part describes kinds and forms of assessment and aspects influencing students' motivation. The ...
The present thesis focuses on assessment of pupils at primary school in relation to motivation for learning. The theoretical part describes kinds and forms of assessment and aspects influencing students' motivation. The ...
Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
Individualized Czech language teaching methods by MGML
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML představuje didaktický systém MultiGradeMultiLevel, jenž byl vyvinut na základě potřeb vzdělávání chudých vesnických obyvatel v Rishi Valley, ...
The diploma thesis titled Individualized Czech language teaching methods by MGML represents MultiGradeMultiLevel didactic system, which was developed based on the training needs of poor rural people in Rishi Valley, in ...
The diploma thesis titled Individualized Czech language teaching methods by MGML represents MultiGradeMultiLevel didactic system, which was developed based on the training needs of poor rural people in Rishi Valley, in ...
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Methods of presenting mathematics curriculum in 7th grade at a Montessori school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Children plays initiated by the teacher as a support of the General educational plan for preschool education
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Koťátková, Soňa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 09. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část ...
The main focus of this thesis is the application of teacher-initiated play as a method for education of children aged three to six, according to RVP for preschool education (2004). The theoretical section discusses different ...
The main focus of this thesis is the application of teacher-initiated play as a method for education of children aged three to six, according to RVP for preschool education (2004). The theoretical section discusses different ...
Šikana na 1.stupni ZŠ
Bullying of pupils in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Spilková, Vladimíra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou šikany ve škole, zejm. vymezením pojmu, klasifikací, vývojovými stádii, projevy, příčinami šikanování, typologií účastníků (oběť, agresor, mlčící většina), ...
(The thesis has both a theoretical and a research section.) Master thesis' theoretical section examines problems of school bullying, especially defining its term, classification, bullying stages, its effects, the cause of ...
(The thesis has both a theoretical and a research section.) Master thesis' theoretical section examines problems of school bullying, especially defining its term, classification, bullying stages, its effects, the cause of ...