Search
Now showing items 1-4 of 4
Srovnání modelů pedagogické přípravy a analýza jejich relevance v získávání a motivaci kvalitních učitelů
Comparative analysis of teacher training systems
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Fryč, Jindřich
Date Issued: 2018
Date of defense: 31. 05. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Kvalitní vzdělávání vyžaduje kvalitní, spokojené a motivované učitele. Česká republika se však, stejně jako řada dalších vyspělých států, potýká s problémy při získávání nových uchazečů o výkon pedagogické profese. Znát ...
High-quality education requires high-quality teachers. Many countries including the Czech Republic struggle with consistent recruitment of good and motivated candidates to choose a career in education. Low percentage of ...
High-quality education requires high-quality teachers. Many countries including the Czech Republic struggle with consistent recruitment of good and motivated candidates to choose a career in education. Low percentage of ...
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Support for elementary school teachers' self-education and professional development from organizations directed by the MEYS
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Svobodová, Zuzana
Date Issued: 2018
Date of defense: 31. 05. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního ...
The aim of this thesis is to identify forms and areas of support for teachers in the self-education originating from other selected organizations directly managed by MEYS, and evaluate usability of support for the professional ...
The aim of this thesis is to identify forms and areas of support for teachers in the self-education originating from other selected organizations directly managed by MEYS, and evaluate usability of support for the professional ...
Možnosti a překážky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Opportunities and obstacles of further education of pedagogical staff
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Veteška, Jaroslav
Date Issued: 2019
Date of defense: 23. 05. 2019
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, prozkoumat preferovaná témata a formy dalšího vzdělávání učitelů, porovnat poměr mezi osobní volbou učitele a potřebou školy. Analyzovat ...
The aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and ...
The aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and ...
Kariéra učitele mateřské školy a její podpora z úrovně managementu školy
Career of the kindergarten teacher and its support from the school management level
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Pavlov, Ivan
Date Issued: 2020
Date of defense: 08. 09. 2020
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zabývá tématem kariéry v učitelství, která má ve srovnání s klasickým pojetím kariéry mnoho specifických charakteristik. Práce se zaměřuje na skupinu učitelů mateřských škol, kteří stojí na počátku ...
This diploma thesis deals with the topic of career in teaching, which has many specific characteristics compared to the classical concept of career. The thesis focuses on the group of kindergarten teachers who stand at the ...
This diploma thesis deals with the topic of career in teaching, which has many specific characteristics compared to the classical concept of career. The thesis focuses on the group of kindergarten teachers who stand at the ...