Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Inkluzivní vzdělávání pohledem učitelů Základní školy Lupáčova, Praha 3
Inclusion in the proces of education, from the teachers point of view, ZS Lupacova Praha 3
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 09. 09. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce přináší pohled učitelů na inkluzi a inkluzivní vzdělávání v běžné základní škole. Teoretická východiska práce seznamují se základní legislativou v oblasti inkluze a s pojmy integrace, inkluze, inkluzivní ...
The Diploma Thesis represents teachers' approach to the inclusion, and the inclusive education in a common primary school. The theoretical part provides information about the basic legislation in the field of inclusion, ...
The Diploma Thesis represents teachers' approach to the inclusion, and the inclusive education in a common primary school. The theoretical part provides information about the basic legislation in the field of inclusion, ...
Postoje pedagogů k inkluzivnímu pojetí základního vzděláivání
Teacher's attitudes towards inclusive concept of basic education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 31. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v pojetí běžných základních škol. Cílem práce je zjistit, jaká pozitiva a negativa spatřují pedagogové v inkluzivním pojetí základního vzdělávání, případně ...
This thesis deals with the concept of inclusive education in primary schools. The aim of this thesis is to find out what positives and negatives teachers see in inclusive concept of basic education, and what recommendations ...
This thesis deals with the concept of inclusive education in primary schools. The aim of this thesis is to find out what positives and negatives teachers see in inclusive concept of basic education, and what recommendations ...
Postoj učitelů 1. stupně ZŠ k inkluzivnímu vzdělávání
Primary school teachers attitudes towards inclusive education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 20. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ. Cílem práce je zhodnotit postoj učitelů k této problematice, odhalit jejich potřeby a navrhnout opatření, kterými by bylo možné je ...
The thesis deals with the topic of inclusive education from the perspective of primary school teachers. The aim of this work is to evaluate the attitude of teachers to this issue, to reveal their needs and to propose ...
The thesis deals with the topic of inclusive education from the perspective of primary school teachers. The aim of this work is to evaluate the attitude of teachers to this issue, to reveal their needs and to propose ...
Zdravotně postižené osoby v procesu školské inkluze
Disabled people in the process of the inklusive education
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 06. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání
Role of teaching assistant in inclusive schools
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 29. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá rolí asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávacím systému. Pozornost je věnována především tomu, co nového do jeho profese přináší přijetí zákona č. 82/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 ...
The bachelor thesis focuses on the role of a teaching assistant in the inclusive education system. Attention is paid mainly to what new brings into his profession the acceptance of the act No. 82/2015 Coll., which amends ...
The bachelor thesis focuses on the role of a teaching assistant in the inclusive education system. Attention is paid mainly to what new brings into his profession the acceptance of the act No. 82/2015 Coll., which amends ...
Postoje pedagogů mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání
Attitudes of kindergarten teachers to inclusive education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 17. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This diploma thesis deals with problematics of inclusive education in kindergarten. This study aimed to determine kindergarden teachers's attitudes to inclusive education. The other objectives of this project are to analyze ...
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání. Dále také analyzovat, jaké jsou ...
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové mateřské školy k inkluzivnímu vzdělávání. Dále také analyzovat, jaké jsou ...