Search
Now showing items 1-10 of 138
Možnosti rozvoje čtenářských strategií předvídání a vizualizace v mateřské škole
The possibilities of the development of the reading strategies of prediction and visualization in kindergarten
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Laufková, Veronika
Date Issued: 2018
Date of defense: 21. 05. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract not found
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Teaching styles of lower-secondary and higher-secondary school teachers of the English language
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Starý, Karel
Date Issued: 2013
Date of defense: 19. 06. 2013
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto ...
This thesis deals primarily with teaching styles - a topic that has not been greatly discussed in Czech pedagogical literature so far. Based on both Czech and foreign sources, this paper identifies and describes in detail ...
This thesis deals primarily with teaching styles - a topic that has not been greatly discussed in Czech pedagogical literature so far. Based on both Czech and foreign sources, this paper identifies and describes in detail ...
Rozšíření kurikula 1. stupně základní školy o netradiční přírodovědné úlohy
Primary school curriculum enrichment in the subject area of science
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Dvořák, Dominik
Date Issued: 2017
Date of defense: 06. 09. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The results of the international study TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) raise concerns that Czech primary pupils fall behind in some content domains of science (namely the physical sciences) ...
Z výsledků mezinárodního šetření TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) vyplývá, že čeští žáci mají horší výsledky v některých oblastech přírodních věd (neživá příroda) a v některých testovaných ...
Z výsledků mezinárodního šetření TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) vyplývá, že čeští žáci mají horší výsledky v některých oblastech přírodních věd (neživá příroda) a v některých testovaných ...
Jak ředitelé přidělují učitelé do jednotlivých tříd?
How do school principals assign teachers to classes?
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Greger, David
Date Issued: 2013
Date of defense: 19. 06. 2013
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Vzdělávací systém v České republice umožňuje rozřazovat žáky dle jejich schopností na prvním a druhém stupni základní školy. Učitelé jsou tedy přidělování k žákům do výběrových, či nevýběrových tříd a skupin řediteli, nebo ...
The education system in the Czech Republic allows sorting pupils according to their abilities in the first and second level of primary school. Teachers are therefore placed to pupils in selective or non-selective classes ...
The education system in the Czech Republic allows sorting pupils according to their abilities in the first and second level of primary school. Teachers are therefore placed to pupils in selective or non-selective classes ...
Změny postojů žáků k matematice při přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy
Change in pupils' attitudes towards mathematics in transition from primary to lower-secondary education
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Chvál, Martin
Date Issued: 2019
Date of defense: 23. 05. 2019
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Výsledky výzkumů oblliby matematiky poukazují na trend snižování oblíbenosti s přibývajícím ročníkem. Výraznější propad podle studie Chvála nastává mezi pátou a šestou třídou. Předložená diplomová práce se zaměřuje především ...
Results of researches on the popularity of mathematics point to the trend of decreasing popularity with the pupils' progression. According to the study of Chvál a stronger decline occurs between the fifth and sixth grades. ...
Results of researches on the popularity of mathematics point to the trend of decreasing popularity with the pupils' progression. According to the study of Chvál a stronger decline occurs between the fifth and sixth grades. ...
"Co se děje pod zemí" aneb Projekt na rozvoj souvislého vyjadřování a podporu porozumění předčítanému textu dětí předškolního věku
"What is happening underground" or as we might call the project to develop a continuous expressing and the promoting understanding readings text of preschool children
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Laufková, Veronika
Date Issued: 2017
Date of defense: 30. 05. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zabývá rozvojem souvislého vyjad ování a porozum ní p ed ítanému textu d tí p edškolního v ku. Teoretická ást práce je v nována vývoji e i, souvislému vyjad ování, tená ské pregramotnosti, pohádkám a ...
This master's thesis deals with the development of a coherent expression and understanding of read out text by pre-school age children. Theoretical part is focused on a speech development, coherent expression, reading ...
This master's thesis deals with the development of a coherent expression and understanding of read out text by pre-school age children. Theoretical part is focused on a speech development, coherent expression, reading ...
Čtenářské strategie jako podpora porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku
Reading strategies for preschool children which promote an understanding of text
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Laufková, Veronika
Date Issued: 2016
Date of defense: 23. 05. 2016
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem práce bylo prokázat, že čtenářské strategie jsou vhodnou metodou pro podporu porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem se věnovala vymezení pojmu čtenářská pregramotnost, její ...
The aim of the study was to demonstrate that the reading strategies can be applied even for the preschool children. These strategies help children to understand the text read out aloud. In the theoretical part I am devoted ...
The aim of the study was to demonstrate that the reading strategies can be applied even for the preschool children. These strategies help children to understand the text read out aloud. In the theoretical part I am devoted ...
Využívání středisek volného času žáky v České republice
Use of leisure-time centres by pupils in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Šťastný, Vít
Date Issued: 2022
Date of defense: 14. 01. 2022
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract not found
Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti u dítěte předškolního věku s odlišným mateřským jazykem
Support for the development of reading literacy in preschool children with different mother language
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Laufková, Veronika
Date Issued: 2020
Date of defense: 09. 09. 2020
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřená na předškolní děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v českých mateřských školách a jejím cílem bylo podpořit rozvoj složek čtenářské pregramotnosti, zejména rozvoj slovní zásoby a ...
This bachelor thesis is focused on preschool children with different mother language in Czech kindergartens and its aim was to support the development of reading literacy components, especially vocabulary development and ...
This bachelor thesis is focused on preschool children with different mother language in Czech kindergartens and its aim was to support the development of reading literacy components, especially vocabulary development and ...
Využití Lapbooku k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku
Use of Lapbook to Develop Reading Pre-Literacy in Preschool Children
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Laufková, Veronika
Date Issued: 2021
Date of defense: 13. 09. 2021
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou Lapbook a jeho využitím k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Cílem je rozvoj hlubšího porozumění čtenému textu dětmi a jejich tvorba vlastní interaktivní ...
This diploma thesis deals with the Lapbook teaching method and its use to develop reading literacy for preschool-age children. The aim is to develop a deeper understanding of the text read by children and their creation ...
This diploma thesis deals with the Lapbook teaching method and its use to develop reading literacy for preschool-age children. The aim is to develop a deeper understanding of the text read by children and their creation ...