Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Poetika Jaquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka
Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education.
Poetika Jaquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Listíková, Renáta
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 13. 01. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Názov diplomovej práce: Poetika Jacquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka Kľúčové slová: poetika, francúzska poézia, francúzsky šansón, poetický realizmus, surrealizmus, motivácia žiaka Abstrakt: ...
Title of the thesis: Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education. Keywords: poetics, French poetry, French chanson, poetic realism, surrealism, motivation ...
Title of the thesis: Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education. Keywords: poetics, French poetry, French chanson, poetic realism, surrealism, motivation ...
Využití písně jako didaktického prostředku
Song as a methodological tool
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Machleidtová, Silva
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 01. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...