Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Influence of Phonetic Literacy on the Perception Ability of Czech Learners of English
Vliv fonetické gramotnosti na schopnost percepce u českých studentů angličtiny
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Červinková Poesová, Kristýna
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 14. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato bakalářská práce pokrývá hlavní body akvizice druhého jazyka a zaměřuje se na jeho percepci a produkci. Dále se zabývá relevantními teoriemi akvizice fonologie druhého jazyka a zdůrazňuje některé klíčové aspekty jako ...
The thesis covers the main points of L2 acquisition with the main focus on L2 perception and production. The relevant theories concerning acquisition of L2 phonology were outlined and some important points stressed, namely, ...
The thesis covers the main points of L2 acquisition with the main focus on L2 perception and production. The relevant theories concerning acquisition of L2 phonology were outlined and some important points stressed, namely, ...
Perception of the English Vowel Schwa by Czech Learners
Percepce anglické hlásky šva českými studenty
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Červinková Poesová, Kristýna
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá percepcí anglických samohlásek českými studenty se zaměřením na střední středovou hlásku šva. Teoretická část popisuje percepci cizího jazyka, rozdíl mezi českým a anglickým vokalickým systémem a roli ...
This thesis deals with the perception of English vowels by Czech listeners with special focus on the mid-central vowel schwa. The theoretical part presents the current research findings in the area of cross-language speech ...
This thesis deals with the perception of English vowels by Czech listeners with special focus on the mid-central vowel schwa. The theoretical part presents the current research findings in the area of cross-language speech ...