Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Pays basque français
French Basque Country
Francouzské Baskicko
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 10. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Identité et variations dans Lignes de faille de Nancy Huston
Identity and variations in the novel Lignes de faille by Nancy Huston
Identita a variace v románu Nancy Huston Lignes de faille
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šuman, Záviš
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato bakalářská práce srovnáná formování identity u vypravěčů románu Lignes de faille, jimiž jsou šestileté děti čtyř po sobě jdoucích generací. Jejím cílem je propojit a analyzovat dva základní prvky tvorby Hustonové, a ...
The present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements ...
The present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements ...
Théorie de la transmission transgénérationnelle dans La Vie devant soi d'Émile Ajar
Transgenerational transmission theory in La Vie devant soi by Émile Ajar
Teorie transgeneračního přenosu v díle Emila Ajara Život před sebou (La Vie devant soi)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ébert-Zeminová, Catherine
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 15. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 9.1 Shrnutí V této diplomové práci jsme se snažili interpretovat román La Vie devant soi Émila Ajara na základě poznatků psychoanalytické teorie transgeneračního přenosu. Tato teorie předpokládá, že člověk, který prožil ...
9.2 Abstract In this Master's thesis we have attempted to interpret Émile Ajar's novel La Vie devant soi using knowledge based on the psychoanalytic theory of trans-generational transmission. This theory assumes that a ...
9.2 Abstract In this Master's thesis we have attempted to interpret Émile Ajar's novel La Vie devant soi using knowledge based on the psychoanalytic theory of trans-generational transmission. This theory assumes that a ...