Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Model Pohyblivé třídy v současné waldorfské škole
Movable Classroom Concept in contemporary Waldorf School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce představuje inovaci vyučování ve waldorfských školách, tzv. model pohyblivé třídy. Tento model pochází z německých waldorfských škol, především z bochumské "Rudolf Steiner Schule". Jeho hlavními specifiky ...
This master thesis introduces innovative approach to teaching practice at Waldorf schools, the so called movable classroom. This model originates in German Waldorf schools, primarily from Rudolf Steiner Schule in Bochum. ...
This master thesis introduces innovative approach to teaching practice at Waldorf schools, the so called movable classroom. This model originates in German Waldorf schools, primarily from Rudolf Steiner Schule in Bochum. ...
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním
Attitudes of elementary school teachers towards inclusive education of students with problematic behaviour
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 01. 06. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postoji pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním na základních školách. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy různých aprobací byly zjišťovány tři cíle. Prvním ...
This thesis explores the different types of primary school teachers' attitude towards inclusive education of pupils with behavioural problems. Three main goals were attempted through interviews with teachers of different ...
This thesis explores the different types of primary school teachers' attitude towards inclusive education of pupils with behavioural problems. Three main goals were attempted through interviews with teachers of different ...