Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Zdravotní gramotnost začínajících učitelů
Health literacy of beginning teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zvírotský, Michal
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Jedním z témat zdravotní gramotnosti učitelů je poskytování laické první pomoci. Hlavním cílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, zda kompetence začínajících učitelů v oblasti první pomoci jsou na dostatečné ...
One of the areas concerning the medical literacy is the first aid giving. The aim of this diploma thesis is to answer the question whether the skills of beginning teachers concerning the first aid are on a sufficient level ...
One of the areas concerning the medical literacy is the first aid giving. The aim of this diploma thesis is to answer the question whether the skills of beginning teachers concerning the first aid are on a sufficient level ...
Příčiny odchodu začínajících učitelů z profese
Drop-out of the beginning teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zvírotský, Michal
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 22. 05. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem odchodu začínajících učitelů z profese, tzv. drop-outem. V teoretické části práce je fenomén drop-outu popsán společně s důvody, proč je skupina začínajících učitelů odchodem nejvíce ...
The Diploma thesis focuses on the drop-out of beginning teachers. Theoretical part elaborates on the phenomenon of drop-out, it describes the reasons why the beginning teachers leave and why they are the group of teachers ...
The Diploma thesis focuses on the drop-out of beginning teachers. Theoretical part elaborates on the phenomenon of drop-out, it describes the reasons why the beginning teachers leave and why they are the group of teachers ...
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Mentoring novice teachers in Finland
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Duschinská, Karolina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 18. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Mentoring začínajících učitelů ve Finsku má za cíl analyzovat model peer-group mentoringu začínajících učitelů ve Finsku na případové studii projektu Paedeia Café, dále zhodnotit výhody a nevýhody tohoto ...
This thesis introduces a topic of mentoring of novice teachers in Finland. The main goal is to analyse a novice teachers peer-group mentoring model as a case study of project Paedeia Café and evaluate its advantages and ...
This thesis introduces a topic of mentoring of novice teachers in Finland. The main goal is to analyse a novice teachers peer-group mentoring model as a case study of project Paedeia Café and evaluate its advantages and ...
Klíčové problémy začínajících učitelů
Key problems of commencing teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mojžíšová, Jarmila
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 15. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální potíže učitelů, kteří pracují ve školství prvních pět let. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. ...
This diploma thesis deals with the problems of beginning teachers. Its aim is to find out what the fundamental difficulties of teachers working in education for the first five years are. The thesis is divided into the ...
This diploma thesis deals with the problems of beginning teachers. Its aim is to find out what the fundamental difficulties of teachers working in education for the first five years are. The thesis is divided into the ...
Interakční styl začínajícího učitele v procesu budování jeho autority
Interaction style of novice teachers in the process of establishing their authority
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šaroch, Jaroslav
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 08. 01. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje autoritě začínajícího učitele vycházející z užití jeho interakčního stylu ve školní třídě. Cílem práce je zjistit, jak učitel a jeho žáci vnímají konkrétní interakční styly učitele s ohledem na ...
This diploma thesis is concerned with authority of a novice teacher based on their usage of his or her interaction style in a classroom. The aim of this thesis is to find out how teachers and their pupils perceive particular ...
This diploma thesis is concerned with authority of a novice teacher based on their usage of his or her interaction style in a classroom. The aim of this thesis is to find out how teachers and their pupils perceive particular ...