Show simple item record

Child adaptation to school, potencial problems and their solution
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorRašková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-13T09:47:39Z
dc.date.available2017-04-13T09:47:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19037
dc.description.abstractTato práce se zabývá tématem vstupu dítěte do školy a jeho adaptací na nové prostředí. Věnuje se také možným problémům, které mohou nastat, a způsobům, jak jim předcházet. Celá práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a empirickou. Teoretická část je dále rozčleněna na 4 kapitoly. Snahou teoretické práce je zasadit téma adaptace dítěte na školní prostředí do celkového kontextu. Ukázat významnost tohoto okamžiku v životě dítěte a změny, které sebou přináší, a také jejich vliv na další vývoj dítěte. Teoretická část začíná charakteristikou předškolního věku dítěte, pokračuje předškolní přípravu až k samotnému začátku školní docházky. Poslední kapitola je věnována dětem se specifickými potřebami a způsobům práce s dětmi v mladším školním věku. Empirická část se zaměřuje na téma školní zralosti a připravenosti. Věnuje se zkoumání školní zralosti u dětí předškolního věku a dostupným diagnostickým metodám, kterými můžeme školní zralost a připravenost zjišťovat. Cílem empirické části je porovnat vliv soukromých a státních vzdělávacích předškolních zařízení na úroveň vývoje dítěte. Především pak na úroveň školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku. Cílem empirické části je nejen poznat úroveň školní zralosti a připravenosti dětí, ale také diagnostické metody, které nám je umožňují určitým způsobem...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with entering the school and child's adaptation at new school Environment. It also describes possible problems during this complex process and possible ways, how to prevent them. Whole diploma work consists of two parts - theoretical and practical/empirical. Theoretical part is divided into 4 chapters. The main aim is to integrate the topic the adaptation of child at school environment to the total context. This part wants to signify the importance of this moment, the changes, which it brings, and their influence on next development of child. The theoretical part begins with characteristic of pre-school age, continues with preschool preparation to the beginning of school attendance. The last chapter devotes to children with special needs and the way, how to work with them and with children in younger school age. The empirical part deals with school adulthood and readiness. It goes in research of school mature ness and readiness by children in pre-school age and available diagnostic methods, which we can use by this research. The aim of empirical part is to compare the influence of private and state pre-school educational institutions on level of child's development, especially on the level of school adulthood and readiness of children in pre-school age. Next target, not primary, is to know...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAdaptace dítěte na školu, možné problémy a jejich řešenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68319
dc.title.translatedChild adaptation to school, potencial problems and their solutionen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001108199
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá tématem vstupu dítěte do školy a jeho adaptací na nové prostředí. Věnuje se také možným problémům, které mohou nastat, a způsobům, jak jim předcházet. Celá práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a empirickou. Teoretická část je dále rozčleněna na 4 kapitoly. Snahou teoretické práce je zasadit téma adaptace dítěte na školní prostředí do celkového kontextu. Ukázat významnost tohoto okamžiku v životě dítěte a změny, které sebou přináší, a také jejich vliv na další vývoj dítěte. Teoretická část začíná charakteristikou předškolního věku dítěte, pokračuje předškolní přípravu až k samotnému začátku školní docházky. Poslední kapitola je věnována dětem se specifickými potřebami a způsobům práce s dětmi v mladším školním věku. Empirická část se zaměřuje na téma školní zralosti a připravenosti. Věnuje se zkoumání školní zralosti u dětí předškolního věku a dostupným diagnostickým metodám, kterými můžeme školní zralost a připravenost zjišťovat. Cílem empirické části je porovnat vliv soukromých a státních vzdělávacích předškolních zařízení na úroveň vývoje dítěte. Především pak na úroveň školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku. Cílem empirické části je nejen poznat úroveň školní zralosti a připravenosti dětí, ale také diagnostické metody, které nám je umožňují určitým způsobem...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with entering the school and child's adaptation at new school Environment. It also describes possible problems during this complex process and possible ways, how to prevent them. Whole diploma work consists of two parts - theoretical and practical/empirical. Theoretical part is divided into 4 chapters. The main aim is to integrate the topic the adaptation of child at school environment to the total context. This part wants to signify the importance of this moment, the changes, which it brings, and their influence on next development of child. The theoretical part begins with characteristic of pre-school age, continues with preschool preparation to the beginning of school attendance. The last chapter devotes to children with special needs and the way, how to work with them and with children in younger school age. The empirical part deals with school adulthood and readiness. It goes in research of school mature ness and readiness by children in pre-school age and available diagnostic methods, which we can use by this research. The aim of empirical part is to compare the influence of private and state pre-school educational institutions on level of child's development, especially on the level of school adulthood and readiness of children in pre-school age. Next target, not primary, is to know...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011081990106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV