Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 186
Learning picture languages using restarting automata
Učení jazykových obrázků pomocí restartovacích automatů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Ačkoliv existuje mnoho modelů automatů pracujících nad dvojrozměrnými vstupy (obrázky), málokdo se dosud zabýval tématem učení těchto automatů. V této práci představujeme nový model zvaný dvojrozměrný restartovací automat ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
Real-time Fur Rendering
Vykreslování srsti v reálném čase
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kmoch, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Zobrazování srsti představuje důležitou oblast počítačové grafi ky, nebot' přesvědčivé zobrazovaná srst je zásadni pro realističnost her a animovaných filmů. V této práci je představena nová metoda zobrazování srsti založená ...
Rendering of fur is an important area of computer graphics, because visually convincing fur is essential for realism of games and computer generated imagery. This thesis presents a novel technique for fur rendering based ...
Rendering of fur is an important area of computer graphics, because visually convincing fur is essential for realism of games and computer generated imagery. This thesis presents a novel technique for fur rendering based ...
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Boldyš, Jiří
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Hlavním tématem této práce je návrh metody, která umožňuje porovnávání výstupů z ručně nastaveného částicového systému se vzorovým videem pozorovaného jevu. Pro jednoduchost se práce zaměřuje výhradně na kouřové efekty a ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
A Calibrated Real-World Colour Picker for Augmented Reality Applications
Kalibrovaný výběr skutečných barev pro aplikace v rozšířené realitě
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato diplomová práce popisuje proces tvorby mobilního nástroje pro rozšířenou realitu, který umožní designérům, architektům a výzkumníkům výběr přesné barevné informace z reálného prostředí. Aplikace také umožní nalézt ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
Simulace agregačního chování
Simulace agregačního chování
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 20. 06. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Mnoho druhů švábů ve volné přírodě tvoří agregace. Tématem této práce je hledání evolučních výhod, které agregační chování švábům poskytuje. Kvůli problémům spojeným s testováním evolučních hypotéz na živých švábech jsme ...
Many breeds of cockroaches living in nature form aggregations. In this the- sis, we are looking for evolutionary advantages provided by the aggregation behavior. Because of the difficulty of testing evolutionary hypotheses ...
Many breeds of cockroaches living in nature form aggregations. In this the- sis, we are looking for evolutionary advantages provided by the aggregation behavior. Because of the difficulty of testing evolutionary hypotheses ...
Efficient rendering of fine structures on object surfaces
Efektivní zobrazování jemných struktur na površích objektů
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Křivánek, Jaroslav
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 22. 06. 2018
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Current methods for realistic rendering approximate surface microstructure using a smooth normal distribution function. This approach is not sufficient for the rendering of shiny surfaces with details (such as scratches) ...
Súčasné metódy realistického renderingu aproximujú povrchovú mikroštruktúru pomocou hladkej normálovej distribučnej funkcie. Tento prístup je nevyhovujúci pre rendering lesklých povrchov s detailami (napr. škrabance), ktoré ...
Súčasné metódy realistického renderingu aproximujú povrchovú mikroštruktúru pomocou hladkej normálovej distribučnej funkcie. Tento prístup je nevyhovujúci pre rendering lesklých povrchov s detailami (napr. škrabance), ktoré ...
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Optická simulace participujících medií je zajímavý a taky důležitý problém, který ale nemá žádné jednoduché řešení. Mezi participujícími médii lze navíc oblaky, díky jejich pro simulaci složitým vlastnostem, chápat jako ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm
Hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Černý, Vojtěch
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 06. 06. 2023
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Maxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) is a recent algorithm used for pro- cedural content generation. The algorithm uses constraint solving and local similarity to generate outputs. However, it struggles to generate ...
Algoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem ...
Algoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem ...
Procedural tree generator with LOD support
Proceduální generátor stromů s podporou LOD
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 02. 07. 2021
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Stromy jsou klíčovou součástí mnoha virtuálních prostředí, a proto je o realistické mo- dely stromů velký zájem. Ruční výroba takových modelů, včetně mnoha úrovní detailu, je velice časově náročná. Přestože se fraktálovitá ...
Trees are a key part of many virtual environments, thus there is a high demand for realistic tree models. Creating such models by hand, including level of detail, is very time consuming. However, the fractal-like structure ...
Trees are a key part of many virtual environments, thus there is a high demand for realistic tree models. Creating such models by hand, including level of detail, is very time consuming. However, the fractal-like structure ...