Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Genetické programování pro řízení hejna robotů
Genetic Programming for Control of Robotic Swarms
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilát, Martin
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 07. 09. 2015
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Homogenní robotická hejna bývají zpravidla řízena programem, který je vytvořen ručně programátorem. Tato práce se zabývá alternativním přístupem, a to možností tvorby řídících programů pomocí techniky inspirované biologickou ...
Homogeneous robotic swarms are usually controlled by a manually created program. This thesis studies an alternative approach, the possibilities of creating control programs by means of a technique inspired by biological ...
Homogeneous robotic swarms are usually controlled by a manually created program. This thesis studies an alternative approach, the possibilities of creating control programs by means of a technique inspired by biological ...
Efektivní paralelizace evolučních algoritmů
Effective Parallelization of Evolutionary Algorithms
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilát, Martin
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 14. 09. 2020
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Evoluční algoritmy se často používají na těžké optimalizační problémy. Jejich řešení trvá netriviální čas a proto tu je tlak na efektivní paralelizaci těchto algoritmů. Bohužel klasické metody paralelizace nefungují moc ...
Evolutionary algorithms are often used for hard optimization problems. Solving time of this problems is long, so we want effective parallelization for this algorithms. Unfortunately, classical methods of parallelization ...
Evolutionary algorithms are often used for hard optimization problems. Solving time of this problems is long, so we want effective parallelization for this algorithms. Unfortunately, classical methods of parallelization ...
Umělá inteligence do hry Desktop dungeons
Artificial intelligence for the game Desktop dungeons
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Děchtěrenko, Filip
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 15. 06. 2015
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Počítačové hry žánru rogue-like jsou subžánrem počítačových RPG her pro jednoho hráče mezi jejichž znaky patří procedurálně generované prostředí a vysoká obtížnost. Uspět v nich je pro umělou inteligenci (AI) těžkou úlohou. ...
Rogue-like games are a subgenre of computer RPG games, featuring procedurally generated environment and permanent death. Winning them is a challenge for a human player, and more so for artificial intelligence (AI). In this ...
Rogue-like games are a subgenre of computer RPG games, featuring procedurally generated environment and permanent death. Winning them is a challenge for a human player, and more so for artificial intelligence (AI). In this ...
Umisťování mapových značek
Placement of map symbols
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mareš, Martin
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 07. 09. 2015
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Při tvorbě map představuje velký problém umisťování mapových značek tak, aby výsledná mapa vypadala dobře. V této práci se zabýváme automatizací tohoto procesu pomocí evolučního algoritmu. Vstupem algoritmu jsou požadavky ...
Placing map symbols in a way so that the resulting map looks well is a major problem in cartography. In this thesis, we deal with automatization of this process using an evolutionary algorithm. Input of this algorithm is ...
Placing map symbols in a way so that the resulting map looks well is a major problem in cartography. In this thesis, we deal with automatization of this process using an evolutionary algorithm. Input of this algorithm is ...
Evoluční algoritmy pro vytváření optimálních nářezových plánů
Evolutionary Algorithms for 2D Cutting Problem
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilát, Martin
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 06. 09. 2012
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tvorba nářezových plánů velkoplošného materiálu pro kotoučovou pilu je praktický problém z mnoha oblastí průmyslu. Pro tento problém byl navržen speciální a specifický algoritmus. Všechny objekty, jak materiál, tak vzniklé ...
Creation of optimal cutting plans is an important task in many types of industry. In this work we present a novel evolutionary algorithm designed to deal with this problem. The algorithm assumes rectangular shapes of the ...
Creation of optimal cutting plans is an important task in many types of industry. In this work we present a novel evolutionary algorithm designed to deal with this problem. The algorithm assumes rectangular shapes of the ...
Využití evolučních algoritmů pro vytváření AI kontrolerů modelů tanků
Using evolution algorithms for creating AI controllers for tank models
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 14. 02. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Title: Using genetic algorithms to create AI tank model controllers Author: Denis Šijanov Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department of Software and ...
Název práce: Využití genetických algoritmů pro vytváření AI kontrolerů modelů tanků Autor: Denis Šijanov Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a ...
Název práce: Využití genetických algoritmů pro vytváření AI kontrolerů modelů tanků Autor: Denis Šijanov Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a ...
Obecná umělá inteligence pro hraní her
General Artificial Intelligence for Game Playing
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilát, Martin
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 07. 09. 2017
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Game playing is a relatively interesting task in the field of artificial intelligence in these days. The master thesis deals with general artificial intelligence which is capable of playing selected simple games based on ...
Hraní her je v současné době poměrně zajímavý problém na poli umělé inteli- gence. V diplomové práci se zabýváme tvorbou obecné umělé inteligence, která je schopna hrát vybrané jednoduché počítačové hry na základě informací, ...
Hraní her je v současné době poměrně zajímavý problém na poli umělé inteli- gence. V diplomové práci se zabýváme tvorbou obecné umělé inteligence, která je schopna hrát vybrané jednoduché počítačové hry na základě informací, ...