Search
Now showing items 1-3 of 3
Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media
Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích
diploma thesis
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued:
Date of defense: 09. 09. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Název práce: Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích Autor: Čestmír Houška Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Jaroslav ...
Title: Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media Author: Čestmír Houška Department / Institute: Department of Software and Computer Science Educa- tion Supervisor of the master ...
Title: Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media Author: Čestmír Houška Department / Institute: Department of Software and Computer Science Educa- tion Supervisor of the master ...
Rychlá implementace procedurálních 3D textur
Rychlá implementace procedurálních 3D textur
diploma thesis
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued:
Date of defense: 09. 09. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Procedurální šumové textury hrají klíčovou roli ve světě počítačové grafiky. Jejich výpočet je však časově náročný. Generování šumu pro renderování realistických scén může vyžadovat velké množství hardwarových prostředků. ...
Procedurally generated noise textures play a key part in the world of computer graphics. However, their computation is very time consuming. Generating noise for rendering of photo-realistic scenes may require large amount ...
Procedurally generated noise textures play a key part in the world of computer graphics. However, their computation is very time consuming. Generating noise for rendering of photo-realistic scenes may require large amount ...
Datové struktury pro zobrazování nepolygonální geometrie
Data structures for rendering non-polygonal geometry
bachelor thesis
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued:
Date of defense: 20. 06. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: V moderní 3D grafice se nejčastěji používají scény složené z trojúhelníků a zobrazovací metody založené na sledování paprsků. Pro urychlení hledání průsečíků paprsku se scénou se používají hierarchické datové struktury, ...
In modern 3D graphics, scenes made of triangles are usually used, combined with methods based on ray tracing. Hierarchical data structures, called accelerating trees, are often used to speed up the search for intersection ...
In modern 3D graphics, scenes made of triangles are usually used, combined with methods based on ray tracing. Hierarchical data structures, called accelerating trees, are often used to speed up the search for intersection ...